nota jiwang tiada makna.

Wednesday, May 26, 2010
wahai hamba Allah
yang aku tak pernah tahu asal usul kamu
yang aku tak pernah tahu rupa paras kamu
yang aku tak pernah tahu apa namamu
yang aku tak tahu entah siapa dan dimana kamu.

yang diciptakan tuhan untuk aku
yang akan membuatkan aku cinta padaNYA saat memandang wajah kamu
yang akan membuat aku rasa nyaman bersama kamu
yang akan membuat aku rasa tenang dengan hadirmu
yang akan sentiasa ada bila aku perlu
yang diciptakan aku ini seperti tulang rusuk kamu.

begitu berat dugaan tuhan beri pada aku sebelum aku bakal dipertemukan dengan kamu.entah bila..
begitu banyak silap ku sebelum aku diberi peluang untuk bertemu kamu.entah kenapa..

*mengeluh*

moga cepat aku berjumpa kamu.kerana patut kamu tahu,aku sangat perlukan kau jodohku.*~_~*

just update

Sunday, May 23, 2010
kadang bila seorang rasa sepi itu macam hanya kau yang hidup di muka bumi ini.
padahal masih ramai lagi.
mereka boleh,
mengapa tidak aku.:)

kadang bila sakit demam,rasa macam aku paling anjing sekali.
padahal masih ada lagi yang ringkuk sendiri.
mereka boleh tapi tetap aku tak boleh.

sekarang rasa macam macam,rindu kampung,tapi teringin nak lari satu tempat takde orang kenal aku.
dapat disana sehari pun cukup,mungkin..

sekarang rasa nak make over diri,tapi pitis tak molek lagi.;p

busy nya sekarang ala ala bisnes women berjaya,padahal banyak main dari buat kerja.modal+untung= modal jugak..huhu.
bila nak kayo ni.

sekarang dan dulu rasa nak sambung belajar,tapi kena macam fikir sejuta kali nak buat keputusan itu.
haih,nasib orang tak semuanya sama kan?
aku rimas naik runsing dengan soalan yang aku paing benci nak jawab,kalau aku ada kuasa boleh bisukan mulut mulut yang bertanya itu kan bagus.
wahai teman,pelajaran memang perkara yang paling dipandang sekarang kan?
kalau anjing boleh bercakap,dia pun kata die mahu masuk kolej segala.
inikan pula aku.
nasib manusia tidak semuanya sama.kau untung,tidak aku.
*nangis*

lepas ni kalau ada yang tanya lagi aku lempang sorang sorang,sebab,itu bukan soklan ambil berat tapi aku rasa itu makian terhebat.get it?

syma hari ni bukan syma tiga tahun dulu.aku sendiri pun pelik dengan sikap aku sendiri.ego setinggi tinggi.

syma sekarang bukan syma setahun lalu,manja dah mengada ngada.haih.

tak tahu merepek apa.done.

senyuman manis buat kamu SHIMA:)

Friday, May 14, 2010
Hari ini,tanggal 14 mei 2010,
buat pertama kali aku berjaya membuat diri aku berbangga sendiri:)

sungguh,tuhan itu mahu aku buktikan bahawasanya aku boleh berdiri atas kakiku sendiri bersama segala kudrat yang ada:)

alhamdulillah atas kesihatan yang Kau berikan ya Allah:)

pulang dengan wajah sememeh,dengan peluh yang melekit,dengan kepenatan yang tak terkata
dalam hati"kau sangat sedih syma,tapi kau kena kuat!"

dalam hati kecil
"mak,abah,adik beradik..jauh semua.kalaulah kepulangan aku nanti disambut dengan wajah wajah mereka,akan aku peluk seorang demi seorang.demi mengatakan,penat aku ini berbaloi keluarga ku.hari ini Norashimah berjaya berdiri atas kakinya sendiri dan berjaya membanggakan dirinya sendiri":)

dalam hati besar
"balik nanti,mahu baring.hilangkan penat sendiri,picit kaki sendiri,picit kepala sendiri.dan hiburkan hati sendiri.sebab,kena akui,kau sentiasa sendiri:)"

aku sendiri tak sangka aku boleh segagah ini lakukan semuanya sendiri,selalunya mesti aku mahu teman.
aku semacam tak betah buat semuanya dengan usaha aku sendiri.selalunya aku mesti mahukan dorongan.
aku tak percaya pada keyakinan aku sendiri,selalunya mahu bantuan.

tapi hari ini,demi kekasihku yang baru:)
Imsomnia Art
aku berjaya buktikan Norashimah benar benar kuat!:)

welcome back norashimah!:)

Tuesday, May 11, 2010
*senyum*

malam tadi,sambil menelaah novel yang sudah tinggal suku yang terakhir,tertangkap pada suara manja si penghibur di radio.

"belum dapat bukan main.dah dapat buat tak reti je"

*geleng kepala*

ada benarnya kata kata itu.belum bercinta,baik macam malaikat.kata manis penuh tersemat.
sudah jadi milik.ada takde sama.
janji,kau milik aku.:)

maka kerana itu.
sumpah,aku dah serik.sumpah aku tak mahu lagi.
biarlah kalau kolotnya aku tak punya teman lelaki.
janji aku tak sakit hati.:)

kawen je terus kalau mahu.nak bercinta?sorry.not me.:)

kerana namanya wanita

Tuesday, March 23, 2010
orang kata sakit itu kifarah

maka saya redha dengan apa yang diberi
mungkin atas dosa yang lalu

saya sentiasa percaya tiap apa yang berlaku punya hikmahnya
cukup dengan kebahagiaan yang saya dapat setakat ini.
Alhamdulillah

:)


wanita
sering bermain dengan perasaan
maka dengan mainan perasaan itu mewujudkan emosi
maka dari emosi itu terlahirlah ketidak stabilan tingkah laku
dan kewarasan akal fikiran
maka syaitan pun datang membisik bisikkan kata kata nista
maka iman pun jatuh merudum
maka wujudlah sifat amarah dan kegagalan mengawal segala galanya

tapi setelah merajuk,marah dan akibat melayan ketidakstabilan emosi itu sendiri akhirnya diri sendiri yang sakit.*padan muka*

sebab itu tiap apa pun sentiasalah berfikiran positif sebab kene tahu akhirnya pembelaan tidak dipihak kamu pun
*sengih sebelah*

sekarang ni rasa makin jauh dariNYA..bila nak dating pun tumpuan kelain je..asyik terfikir fikir je yang lain.Oh harap harap Dia terima setiap permintaan ringan saya :(

Perkongsian

Friday, March 12, 2010

Tergerak hati untuk mencari artikel ini bila terlalu banyak kes disekeliling melibatkan kes pengguguran dan pembuangan bayi.Just Copy paste.credit to cahaya hidayah

Oleh Ibrahim Abdullah

PENGGUGURAN bayi sama dengan pembuangan bayi. Pengguguran dilakukan menerusi suntikan maut (saline) yang dimasukkan ke dalam ketuban bayi. Cairan itu akan membakar kulit bayi secara perlahan, menyesakkan pernafasannya dan akhirnya selepas menderita selama berjam-jam, bayi itu akhirnya meninggal dunia.

Selama proses itu, bayi akan memberontak, mencuba berteriak dan jantungnya berdetik keras. Pengguguran bukan saja pembunuhan biasa tetapi cara pembunuhan keji. Setiap wanita mesti sedar dan berwaspada mengenai kes bahaya ini.

Pengguguran kehamilan pada usia enam hingga sembilan bulan dilakukan dengan cara mengeluarkan bayi itu hidup-hidup, kemudian dibunuh. Cara membunuh biasanya dilemparkan ke tempat sampah, ditenggelamkan dalam air, dipukul kepalanya hingga pecah, ditinggalkan dan dibiarkan begitu saja di mana-mana lokasi.

Proses itu sering kali tidak disedari pelaku dan wanita yang sepatutnya menjadi ibu penyayang. Mereka rasa selamat selepas melakukan pengguguran tetapi titik hitam tetap kekal dalam nurani pelaku tidak bertanggungjawab itu.

Mereka sentiasa diburu dan dihantui perasaan bersalah, berdosa dan menanggung risiko tidak berkesudahan dalam mengharungi liku-liku hidupnya. Jika diketahui pihak berkuasa, mereka akan ditahan serta dihadapkan kemuka pengadilan.

Kes pengguguran anak atau pembuangan bayi ada hubung kait dengan perzinaan. Kerana malu dan aib yang ditanggung pelaku, mereka melakukan perbuatan keji itu. Perbuatan itu disebabkan kurang fahaman ajaran agama dan kerosakan moral tidak terkawal.

Firma Allah yang bermaksud: “Janganlah kamu membunuh anak kamu kerana takut kepapaan, Kamilah yang memberi rezeki kepada mereka dan kepada kamu, sesungguhnya perbuatan membunuh mereka (anak), adalah satu kesalahan (dosa) besar.” (Surah al-Israk, ayat 31)

Dalam ayat ini Allah menjamin rezeki kepada anak dan juga pelakunya (ibunya), justeru kenapa ia dibunuh atau dibuang di merata tempat? Apakah kesalahan anak atau bayi itu? Mereka yang melakukan dosa akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah pada hari pembalasan nanti.

Firman Allah yang bermaksud: “Janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).” (Surah al-Israk, ayat 32)

Komplikasi pengguguran credit to Dokter-Online

1. Perforasi Dalam .

Kandungan Luka_Lubang & Inveksi

Melakukan kerokan harus diingat bahwa selalu ada kemungkinan terjadinya perforasi dinding uterus, yang dapat menjurus ke rongga peritoneum, ke ligamentum latum, atau ke kandung kencing. Oleh sebab itu letak uterus harus ditetapkan lebih dahulu dengan seksama pada awal tindakan, dan pada dilatasi serviks jangan digunakan tekanan berlebihan. Pada kerokan kuret dimasukkan dengan hati-hati, akan tetapi penarikan kuret ke luar dapat dilakukan dengan tekanan yang lebih besar. Bahaya perforasi ialah perdarahan dan peritonitis. Apabila terjadi perforasi atau diduga terjadi peristiwa itu, penderita harus diawasi dengan seksama dengan mengamati keadaan umum, nadi, tekanan darah, kenaikan suhu, turunnya hemoglobin, dan keadaan perut bawah. Jika keadaan meragukan atau ada tanda-tanda bahaya, sebaiknya dilakukan laparatomi percobaan dengan segera.

2. Luka pada serviks uteri.

Apabila jaringan serviks kerasdan dilatasi dipaksakan maka dapat timbul sobekan pada serviks uteri yang perlu dijahit. Apabila terjadi luka pada ostium uteri internum, maka akibat yang segera timbul ialah perdarahan yang memerlukan pemasangan tampon pada serviks dan vagina. Akibat jangka panjang ialah kemungkinan timbulnya incompetent cerviks.

3. Pelekatan pada kavum uteri.

Melakukan kerokan secara sempurna memerlukan pengalaman. Sisa-sisa hasil konsepsi harus dikeluarkan, tetapi jaringan miometrium jangan sampai terkerok, karena hal itu dapat mengakibatkan terjadinya perlekatan dinding kavum uteri di beberapa tempat. Sebaiknya kerokan dihentikan pada suatu tempat apabila pada suatu tempat tersebut dirasakan bahwa jaringan tidak begitu lembut lagi.

4. Perdarahan.

Kerokan pada kehamilan agak tua atau pada mola hidatidosa ada bahaya perdarahan. Oleh sebab itu, jika perlu hendaknya diselenggarakan transfusi darah dan sesudah kerokan selesai dimasukkan tampon kasa ke dalam uterus dan vagina.

5. Infeksi.

Apabila syarat asepsis dan antisepsis tidak diindahkan, maka bahaya infeksi sangat besar. Infeksi kandungan yang terjadi dapat menyebar ke seluruh peredaran darah, sehingga menyebabkan kematian. Bahaya lain yang ditimbulkan abortus kriminalis antara lain infeksi pada saluran telur. Akibatnya, sangat mungkin tidak bisa terjadi kehamilan lagi.

6. Lain-lain

Komplikasi yang dapat timbul dengan segera pada pemberian NaCl hipertonik adalah apabila larutan garam masuk ke dalam rongga peritoneum atau ke dalam pembuluh darah dan menimbulkan gejala-gejala konvulsi, penghentian kerja jantung, penghentian pernapasan, atau hipofibrinogenemia. Sedangkan komplikasi yang dapat ditimbulakan pada pemberian prostaglandin antara lain panas, enek, muntah dan diare.

Komplikasi yang Dapat Timbul Pada Janin:

Sesuai dengan tujuan dari abortus itu sendiri yaitu ingin mengakhiri kehamilan, maka nasib janin pada kasus abortus provokatus kriminalis sebagian besar meninggal. Kalaupun bisa hidup, itu berarti tindakan abortus gagal dilakukan dan janin kemungkinan besar mengalami cacat fisik.

Secara garis besar tindakan abortus sangat berbahaya bagi ibu dan juga janin yaitu bisa menyebabkan kematian pada keduanya.

komplikasi selepas menggugurkan kandungan bagi ibu credit to edaran salindah

"Pengguguran hanya diunjurkan sekiranya melibatkan keselamatan nyawa ibu yang terancam akibat kehamilan.


"Itupun hanya setelah mendapatkan pengesahan dua pakar yang bertauliah, barulah prosedur pengguguran itu dijalankan ketika usia kehamilan masih awal lagi iaitu sebelum empat bulan,'' katanya.


Harlina Halizah berkata, setiap kali berlakunya pengguguran ia boleh mengancam nyawa si ibu.


Ia juga merupakan satu kaedah yang kurang sesuai digunakan sebagai kaedah merancang keluarga.


Katanya, terdapat beberapa komplikasi yang akan dihadapi oleh si ibu akibat pengguguran yang tidak diawasi doktor yang bertauliah.


Antaranya, pendarahan yang tidak terkawal, mengundang kecederaan kepada organ seperti rahim dan pangkal rahim, serta boleh mengakibatkan kematian.


Selain itu, ia juga boleh mengakibatkan jangkitan kuman yang teruk pada rahim, yang menyebabkan masalah ketidaksuburan berlaku selepas itu.


Akibatnya, pada masa akan datang sekiranya pasangan suami isteri ini ingin mempunyai anak, wanita ini didapati sukar untuk mengandung lagi.


"Sekiranya suami isteri mengetahui mengenai masalah yang bakal dihadapi, sudah tentu mereka akan lebih berhati-hati sekiranya hendak merancang kehamilan.

Jadi renung renungkan lah:)

Kawan Baik sy

Tuesday, December 22, 2009

Selepas terpengaruh dengan kak pin yang post kan entry bersama kak wani ardy..Now my turn..;p,Act mencari jugak hari mana yang sesuai..Tapi now rasa sesuai dah..sebab semalam kami masing hot..

Tapi mujur masing masing bijak mengawal keadaan dan situasi dimana kekasih saya ini sedang dalam bulan kiambang dan saya sedang meninginkan bantal.

kita memang tak perlu selalu jumpa
tapi tanpa kamu efa aku boleh jadi bengong

kita memang tak perlu saling rindu
tapi pulangnya aku pasti mahu kamu

sejak tido sekatil,tidur sebantal
makan bersama
nyanyi bersama
gila bersama
dan kita pernah nangis bersama

aku paling rasa takut kalau kehilangan kau efa.

i lebyu!so much!

::sangat senang nak jumpa kekasih tapi bukan senang nak jumpa sahabat,;)

after eid

Monday, November 30, 2009
saya mulakan entry kali ini dengan Bismillahhirahmannirohhim..
supaya sy bisa menulis dengan tenang tanpa amarah dan dendam..permudahkanlah semuanya..amin..;)

sy bahagia dengan encik masrizan saya.Fullstop!sometime i just hate this feeling because when i miss him,its hurt so much!damn much!
cant stop loving him just same like i cant stop miss him

*sigh*

he just too busy with his life.Too much.Dunno till when i can afford this feeling,but telling u the true i cant understand ur life kanda.Its hard for me accept all this.But i love u..so much!(T_T)
but i will learn bout it slowly and i've pomise before to behaved n just get it easy n slowly right?..promise u..;)

weekend at my hometown,lots of laugh n tear.Just God knows everything.Im tired being a shadow..realy tired.its just like im not one of them.nothing to proud at me,means nothing to show them bout me.Plus my thousand weekness.People,i still have a feeling,why u all so mean?

sob..

no one can understand me.no one..;(

i still have a sense,what ever u said what ever u do.please think bout me too..i love u so much people.and i'll neva hate u even u trying to kill me,but please care bout my feeling too..i dunno till when i can be kind like this but please before it getting wrost..and dont worry cz u are forgiven..;)

everything going ok bout debit n credit for this month,alhamdulillah at last i can manage it and i can stop my self from buying useless things..;)

lastly,stop being hipocrit and make mess with me,its nothing u get from there.Dont disturb my life plus dont interfere my problem.im not the OLD shima.im trying to be matured..dont hurt me..plz dont hurt me..atleast gimmi some chance to feel happy before im going..far away from u all ;(

im so sorry if im hurt u all..realy sorry..

*hug*

keperluan atau kehendak

Friday, November 20, 2009
memang pelik kan?bila sepatutnya dizaman yang selalu sangat kekeringan aku patutnya lebih kurus berbanding dulu..tapi makin besar pulak..;).mungkin sbb kelaparan satu hari di pejabat disambut pulang dengan masakan makcik yang memang kadang kala boleh buat leleh air mata kerana kurang sedap dari masakan emak yang kurindukan amat..sebab tu bila balik kampung makan tak ingat..sebab semuanya makan free dah merengek saja sudah dapat..;')..mama...anakanda tidak okay disini..maaf menipu mama dengan mengatakan semuanya baik baik aje..

memang pelik kan?bila sepatutnya insan yang bergelar pekerja sepatutnya tidak akan kekeringan begini.tapi inilah hakikatnya..nope..bukan saya mahu biar papa asal bergaye.tapi janganlah sehingga semua tahu aku ini sedang sengkek..;))..malu..sebab bila bekerja makin banyak keperluan dan kehendak..sehingga terabai keperluan demi mengejar kehendak.Hatilah paling susah utk dijaga bila kehendak itu membuak-buak.Sedangkan keperluan yang perlu diutamakan..Haih..masih susah nak menjage poket bila kehendak mendahului dulu..shima shima...

tahu?paling saat aku tak boleh lupa bila mencarik beberape kepingan syiling utk mencukupkan 60sen utk hanya membeli sarapan pagi..kan kehendak tu?padahal masa itu kekeringan di tahap maksima..kan kehendak yang mendahului dulu sedangkan keperluan aku lebih kepada mengisi minyak motor dan membayar parkir..ke tempat keje..yeah..keperluan bekerja 5 hari setengah seminggu utk mendapatkan keperluan dan kehendak.

dan bila begini..call sane sini..cari mana hutang yang belum berbayar..padahal aku ini paling malu untuk meminta kembali yang telah diberikan..dan sasaran utama aku adalah mendail nombor abah..baru nak mula bicara abah terus cakap die sedang memandu membanting tulang utk adik adik aku di kampung.Terus mati bicara kehendak memerlukan waima senot biru atau merah..anak pun tak dapat tolong babah...memang patut dimaki aku ini.

dan bila begini..terkenang emak yang kerja pagi dan malam dan abah yang sudah tidak sebumbung dengan emak.mati hasrat nak masuk jadi pelajar semula demi mengejar cita cita.Dahulu kan adik adik yang cemerlang keputusannya tempoh hari.Sedangkan kakaknya ini?Yeah..inilah pengorbanan demi pengorbanan yang harus aku tempuhi.Ingat lagi mase sedang mengulangkaji dua tahun lalu pada masa besoknya harus menduduki peperiksaan terpenting dalam hidup dengan matapelajaran paling aku suka dan yakin boleh score baik.Tapi bila mengenangkan mana dapat aku pergi jauh walau dengan keputusan terbaik.Terus tutup buku dan turun kedapur menanak nasi untuk dibuat nasi goreng untuk paginya..Demi memenuhi keperluan perut adik adikku..supaya pelajaran mereka tidak terganggu demi perut yang kosong..

ada kalanya aku perlu mementingkan diri kan?aku kuatkan hati..aku harus pergi jugak masuk ke tempat gah itu demi menutup setiap mulut dan fikiran manusia bahawa aku ini kolot dan bodoh dan pemalas utk bergelar siswi.Tapi terpatah semula bila mengenangkan babah..adik adik dan lebih lagi mama..

jengah menjengah ke blog kakak kakak yang aku sengaja cari yang jauhnya di tempat org..yang untungnya dapat berada di sana..perasaan itu datang semula..tapi aku harus kuburkan ia..harus..untuk abah..utk mama..untuk adik adik.

aku harus memenuhi keperluan dan mematikan kehendak..harus..bantu saya..;(

adik adik saya

Thursday, November 19, 2009
hampir terlupa..
adik saya ikmal,my last brother,
dia dapat no satu dalam darjah..
im proud of him..realy proud..
and he just asking a book for present..
(T_T)
adik u make me cry..
u a such a realy2 gud son n brother ofcz..
study hard eh sayang..
akak tahu kamu boleh
dan hanya kamu harapan kami..
belajar rajin-rajin..;)

adik saya 2nd last shuhada
dapat 2A 1B 2C
alhamdulillah..
kamu boleh lakukannya kan ada?
even kamu degil..
bagus..;)
kakak bangga punya adik seperti kamu..;)

dan aku sangat berbangga dengan mereka
sangat
kerana
dengan keadaan family yang berpecah belah
dengan kekurangan hidup
dan hidup secara terlalu kesederhanaan
adik-adikku boleh lakukannya..

DUA SITUASI

Monday, November 9, 2009
aku ada dua situasi di sini..

situasi satu
umum,semua pasti tahu tentang kemengan pihak negeri sembilan dalam perlawanan bola tempoh hari di bukit jalil.
baik..
satu,penyokong yg datang dari jauh dan bersemangat kental mengharapkan kemenangan pada pihak mereka.
dua,memakai merah dengan lambang kemegahan dan kemenangan,
tiga,punya satu misi.Jika menang padan muka sama si kuning.Jika kalah FAKLU 'semua'.SEMUA sekali lagi..

bukti satu,dh kalah,patut diam dan tunduk.Tapi membakar pula kerusi.
bukti dua,dh kalah patut malu.Tapi membaling pula mercun bagai.
bukti tiga,dh kalah patut mendoakan kejayaan akan datang.Tapi membuat rusuhan tumbuk bertumbuk pula.

padahal.tempat tarungan bukan negeri masing-masing.FAM dh cuba melebihkan merah dengan macam macam cara.Sedangkan kuning harus berjalan jauh untuk masuk kedalam gelanggang.
TAPI kenapa kerana marah,kerusi dibakar?boleh ubah keputusan kah?atau boleh buat adekan permainan lagi?
TAPI kalau pun bermain sekali lagi.Kalau sudah takdirnya kalah dan menang pertarungan.Apa nak dikata lagi?CUKUP!

Malunya pada obses yang pada rasa aku tidak kemana.Kalau menanglah merah.Dapat ke serumah seribu?Atau dapatkah seorang sebini?Atau dapat seorang seladang?

Apalah nak dimarahkan?Apalah yang mesti di amukkan?Apalah yang mesti di apikan?

Sedang kemenangan itu satu hanya kepuasan dan kalah pula hanya satu keputusan.Bikin malu saja.Terus jadi merah mu lambang rusuhan,lambang amukan,lambang ketakutan mereka yg memandang.

Jadikan lah sesuatu itu hanya sebagai hobi dan minat.Jangan jadikan ia isi dalam daging.Sebab tiada apa yang kamu dapat.Melainkan kamu sendiri boleh turun padang dan buktikan kamu lagi hebat.Cuba lah!Boleh?

Dan aku bukanlah penyokong kuning.Fullstop

situasi dua
aku ada kenalan satu dua sepuluh.Kenal gitu gitu la.Tak rapat tak ingat.

Baru baru ni ada buat PP(Private Party) sempena birthdaynya knon.Baik.Sewa satu apartment rm250,harus wajib bayar dulu rm500.Sedangkan..anak mentah ni masih belajar dengan kegunaan duit ibu ayah.Ada kereta sudah megah.Angkut sana sini betina.Layan sikit sikit.Pap!'pinjam duit yang,ai nak buat party'tapi...takde pun selit 'yu join la sekali'.si betina ni lak baik hati..kawannye pasal.Kasi..sekarang diam. duit kemana kawan kemana.Cop!bukan itu niat nak cerita sebenarnya.

alkisahnya.tentang budaya sekarang.akibat perkahwinan campur mungkin.Budaya melayu hilang ditelan zaman.Hilang juga di telan kemodenan.Melayu selalu dikaitkan dengan ISLAM.Dan ke-ISLAM-an tu sendiri hilang.entah kemana.Bila semakin kenal dengan manusia.Semakin aku kenal dengan dunia.Memang aku ni sedikit 'silly' tentang zaman.Agak terlewat sedikit.

Tapi sedihnya melihat yang bangga dengan kejahilan mereka.Bangga dengan kekafiran mereka.Serta bangga dengan kebodohan mereka sendiri.Belajar tinggi..tapi akal letak kat kaki.

umur masih muda..belasan tahun.tapi bukan hingusan lagi.kerana semuanya sudah pandai.tapi bodoh dalam menilai baik dan buruk.chop!pandai mungkin tapi lebih suka ikut nafsu dan memilih yg buruk dari baik.kan?

megah bila dipuji ,lebih megah bila di angkat tinggi sampai lupa yang LEBIH TINGGI.mungkin dalam benak mereka 'ahh!masih muda.lambat lagi nak mati.Dan tua nanti taubat la!'.kan?tak usah tipu sbb aku pun pernah belasan tahun dan aku pun pernah buat dosa,sbb aku pon penah jahil sbb aku pon pernah terfikir begitu!sumpah!tapi..mana nak tahu cara dirinya kalau tak jatuh dulu..mana nak tahu salahnya kalau tak buat dulu.kan?lama-lama baru terfikir,baru cari..skrg zaman dh moden..google sane sini .Pap!jumpa....lepas tu baca.lepas baca baru buat keputusan,masih di takuk lama atau ingin lari.kan?

aku memang suka mengomel tentang dunia.memang suka.

ketika cinta bertasbih

Friday, November 6, 2009
cinta adalah kekuatan
yang bisa mengubah duri jadi mawar
merubah cuka jadi anggur,
mengubah sedih jadi riang
mengubah amarah jadi ramah
mengubah musibah jadi muhibbah

itulah cinta..

setelah cinta ku uraikan dan ku jelaskan panjang lebar
namun jika cinta ku datangi
aku jadi malu pada keterangan aku sendiri

meskipun lidah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah,cinta ternyata lebih terang
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya

kata-kata pecah berkeping keping begitu sampai kepada cinta..
dalam mengurai cinta,akal terbaring tak berdaya
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur
cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan

NUR KASIH

Thursday, October 29, 2009


hari ni rasa teruju nak cerita tentang drama siri yang memang sedikit sebanyaknya memberi impak pada penonton and yes!so do i!


aku teruja menunggu jam 9 malam semata-mata mahu melihat kesabaran Nur Amina,kelembutan beliau dan cara beliau menangani sesuatu situasi.Semuanya dengan ALLAH.Semuanya dengan pegangan Islam.

maaf entry aku sekarang ni macam banyaknya berbaur mulia kan?

bak ada seorang kenalan yang pernah 'memuji' aku dengan sinisnya

"yu tau tak yu ni sebenarnya berlagak mulia??"

owh my!memang sangatlah ai terasa waktu itu..sesangatnya.Maaf dan terima kasih,mungkin pada awalnya aku rasa ada kebenaran kata si pengadil bebas ini,tapi dalam masa yang sama ada detik dimana hati saya berkata

"aku sedang jadi mulia,tak bolehkan kau menolong aku waima sedikit dengan ilmu yang ada di dadamu?"

itu aku shima yang dulu,yang masih bersisa AKU yang dulu,sekarang aku sedang membuang Aku yang dulu,boleh kan bantu??jangan menghambur tanpa bertanya,tanpa selidik okey?slah ke yang najis nak jadi suci?boleh je right?kalau tak kenapa wujudnya mandi wajib?mensucikan diri dari hadas?besar atau kecil?sama kan??


hmm..berbalik pada kisah Nur kasih..siri drama begini pada aku harus di teruskan dengan berbagai kisah lain,yang pastinya semuanya penuh dengan nilai2 keagamaan,kekampungan.Bukan tentang sosial life yang memang memberi impak tapi banyak yang buruk dari baiknya.

seperti mana satu malaysia melihat Nur Amina seorang gadis yang baik,ayu dan sopan sudah pastinya watak Nur Amina tu leh jadi role model buat semua gadis-gadis kat luar sana yang masih jauh tersasarnya.tabik springg la tok pelakonnya yang betul2 membawa watak tuh dengan baik dan menjiwainya dengan baik.

entah bila kah pulak masa utk aku??;))sedang berdoa agar jodohku nanti biarlah yang boleh memandu aku ke jalan ALLAH..;)amin..;))

biar cuma hanya DIA

Wednesday, October 28, 2009
biar ALLAH yang tahu
biar cuma dia

kerana manusia takkan pernah mahu mendengar dan faham melainkan ALLAH
yang sentiasa ada untuk mendengar
yang sentiasa ada untuk membantu
yang sentiasa faham akan rasa sunyiku

minta sebutir kebahagiaan dariMU.

amin

biarkan kosong

Tuesday, October 27, 2009
tak sangka makin mudah sekarang

mana kekuatan kamu shima?

*tunduk*

mohon bantuan

kita hnya mampu merancang tapi tuhan yang bisa menentukan

kepala makin diasak asak dengan dugaan dan cabaran
saat ini paling penting kena harus pandai pilih satu keputusan
dan yang pasti keputusan itu lah yang akan jadi permulaan episod baru

doakan yang terbaik,insyallah baik semuanya.;)

looking for new job or countinue my study that can give problem to my dad n mum and sibbling for sure.

*sigh*

untuk kalian lagi

Friday, October 23, 2009
untuk mulakan satu perubahan dalam hidup bukannya mudah
sedangkan manusia disekelilingnya hanya pandai bercakap tanpa faham
sedikit sedikit aku mula mendaki,mungkin insyaallah akan sampai ke puncaknya.kalau boleh tak mahulah ada luka di kanan kiri atas bawah
aku mahu sempurna.
iman masih tak cukup kuat lagi tapi akan aku cuba.
pokok pangkalnya hati bukan?baik dengan manusia kadang kala seakan akan dekat dengan syaitan
tapi baik dengan Allah seolah olah dekat dengan syurga

memanglah kadang kala manusia ni pandai cakap saja.
tapi untuk melakukannya subhanallah..tuhan dan dia saja tahu

ada setengah manusia yang kenal aku dari awal,mungkin akan herdik aku,mungkin akan caci aku,atau paling mungkin akan perli aku.
tapi tidak mengapa,aku tiada sikit pun masalah dengan semua itu.hnya tuhan yang tahu bukan?

yup,dulu aku liar,dulu aku sedikit moden,dulu aku sedikit 'nakal'.
dan aku harap semua itu akan hilang,bila aku fikir fikirkan malu pun ada dengan diri sendiri tentang AKU yang dulu..hingga kan kadang kala bertudung,kadang kala tidak,kadang kala baik,kadang kala jahat.
aku seakan akan terikut-ikut dengan manusia,jika si polan ini 'nakal'aku ikut nakalnya.jika si polan ini baik,aku turut sama baiknya.itulah..dekat dengan ALLAH juga ada baiknya.

kini aku cuba tidak liat bangun pagi,kini aku cuba dekatkan magrib dan isyak,kini aku sedang cuba bangun jika tersedar tengah malam,kini aku sedang cuba menghafal doa-doa..doakan aku ya kalian?kadang kala aku tersedar,sampai bilakah hayat aku ini,entah esok atau lusa tamatnya ia.subhanallah..

mengejar dunia yang tak pasti.itu AKU yang dulu.mungkin aku masih tak cukup dapat yakinkan mereka tapi aku cukup yakin dengan diri aku sendiri kini aku,akan berubah.insyaallah..

kalian yang pernah aku sakitkan hati
kalian yang pernah aku maki
kalian yang pernah aku buang ketepi
kalian yang pernah sesaat duanya dicuri aku
kalian yang pernah sesaat dunia menemani

aku NORASHIMAH NORKAMAL,tidak terniat walau sedikit melupakan kalian,tapi AKU cuma mahu ruang untuk diri aku sendiri yang AKU rasa lebih baik dari terlalu rapat dengan kalian sebab aku tahu aku bukan selayaknya berada di kalangan kalian.Aku tidak sesempurna kalian.AKU kini semakin sedar siapa aku dibandingkan dengan kalian.

aku NORASHIMAH NORKAMAL ingin memohon maaf dan mohon semoga segala apa yang berlaku sesaat dua kita dulu harap dilupakan dan anggaplah ianya semua kesalahan aku,kelemahan aku,kekurangan aku,kecelaan aku dan semuanya atas aku.Aku mengharapkan sokongan kalian dan doa kalian semoga aku tetap begini dan tidak lagi AKU yang dulu.

salam semuanya;)

untuk kau atau kau atau kau

aku dh tak ingat bila
tapi aku ingat satu
sejak dari hari itu aku ini berjalan sendiri tanpa kasut tanpa payung tanpa baju tebal
bawah hujan
bawah terik matahari
aku jalan sendiri
tiada siapa bantu
tiada siapa dukung
tiada siapa payungkan
dan aku masih ingat betapa sakit dan pedihnya waktu itu
takkan aku boleh lupa

aku tak ingat bila
tapi dari tarikh itu
aku jadi lupa apa makna sayang
apa makna cinta
dan apa makna kasih
yang cuma aku tahu apa makna kebencian

aku tak ingat bila
tapi sejak tarikh itu
aku ini macam anak kecil umur tujuh tahun meringkuk bawah katil
takutkan pari pari gigi yang akan ambil gigi mereka
aku ini macam kaca dalam kulit
bila kena akan sakit
aku ini bagai bunian
yang impikan hidup macam manusia
tapi manusia itu muliakah hati mereka?

aku tak ingat bila
tapi sejak hari itu
hati ini jadi keras
hati ini jadi benci
tapi bagus tiada sedikit pun dendam

tapi bagus juga aku tak ingat bila dan bila tarikh tarikh itu

dan sekarang aku nak tanya,
aku matikah tanpa kalian?
tidak bukan?
jadi untuk apa aku risaukan
aku bernyawa sihat sedut nafas hembus
jadi apakah masalah kalian?
kalau tiada bagus!
terima kasih.

kun fa ya kun
tuhan itu ada
tuhan itu adil
tuhan lebih tahu

oh tidak mengapa,
tak perlu minta maaf ya
saya sudah maafkan kalian
moga-moga tuhan sama maafkan kalian.
amin..

dan tiba tiba aku dah tak ingat apa salah mereka
bagus kan?
ambil la lagi kesempatan yang ada selagi hayat ini masih ada selagi hati ini masih baik
jangan sampai aku mati atau kau mati lupa nanti kau masih ada hutang kemaafan sama aku ya.

maaf,entry hari ini agak kurang sopan tapi buat masa ini aku sedang sama dengan lava cair hitam oren pekat yang merah kuning bahayanya.

ehem..ehem..buat manusia manusia dan manusia sana
dengar ya
aku sikit pun tidak hairan jika kamu memainkan aku,sikit pun tidak
cuma yang aku hairankan
kamu fikir kamu bagus ya?
kamu fikir kamu malaikat ya?
atau kamu fikir kamu tuhan?
yang sempurna semua yang tiada cacat celanya?
hmm??
sempurna itu hanya tuhan saja yang tahu apa dan dimana tempatnya

dan buat sesiapapun yang terasa,sepanjang aku menulis tidak pernah aku bisikkan siapa kamu melainkan dengan nama pena encik dan encik
jadi buat yang terasa maaf ya,aku dh lupa siapa kamu dan bila kita kenal dan bila kita pernah jumpa
aku jadi imsomnia sekejap,dan jgn risau tiada pun walau sedikit masalah dengan kamu,kamu atau kamu
mahupun ada diantara kamu yang mungkin pernah tahu siapa kamu dan kamu
ingin sukacitanya disini saya umumkan saya meminta maaf jika apa yang tercatit dan tertulis disini menyirat hati anda atau anda,sy ini banyak silapnya.maaf ya

sekian.

it just my feeling

Wednesday, October 21, 2009
just wondering
perlukah kita mengikut trend semasa
maksudnya.

contoh 1
jika si meon ini punya dslr,nikon.lense bagai
kita main sama
sama-sama dengan ah chen,muthusamy dan semualah
matlamat kata satu
hobi,minat,cari makan
jadi macam mana yang lain ikut sama nak cari makan?
hobi dan minat itu mungkinlah tapi sampai bila?
sampai camera dah hanyut masa?
sampai muncul pula hologram?
saat itu hobi dan minat dah jadi lain
betul tidak?


contoh dua
semua mahu jadi model
jika semua model photoshot tak pakai baju kurang kain tak boleh kah?
kenapa mesti yang montok montok
kenapa mesti yang comel lawa
kenapa mesti yang seksi meksi
kenapa mesti yang mengiurkan
jadi trend itu kemudiannya membawa kepada apa?
semua pasti sedia maklum
dan trend itu makin lama mungkin akan menghilang bila makan usia makan zaman


apa lagi ya?hmm..aku saja yang tak uptodate agaknya..

tiada tajuk

buang jauh jauh rasa itu tiada gunanya
lambat laun akan perlu juga

antara cita cita dan kehidupan
aku pilih cita cita dahulu
masih banyak yang belum tercapai
masih banyak yang aku mahu ada dan lengkapkan berbanding dengan kehidupan yang mungkin bakal meranapkan segala.

mungkin makan tahun,mukin makan masa.
tidak mengapa kerana aku tahu akhirnya aku juga yang akan ada
pedulikan sama orang
pedulikan sama cakap cakap
pedulikan sama lambat atau cepat
kita punya hak masing masing

biarkan kosong

Tuesday, October 20, 2009
*senyum*

dunia dan manusia
alam dan fana
masing-masing susah untuk dipisahkan.
kadang kala kita nampak manusia ini sperti redha tapi dalam hati walau semut pun tak tahu.

bila sudah melangkah,memang kita tidak akan boleh berpatah semula.walau setapak.akhirnya minta semua redha.semua ini takdir.yang tertulis dan yang ditentukan.akhirnya berserah.

sedangkan ada manusia di ufuk lain menyalahkan dari segala aspek,mengapa,kenapa dan akhirnya tertawa.mereka anggap manusia itu tiada hati dan perasaan lainnya.biarkan.buang jauh jauh dan lupakan.anggap semuanya kesilapan yang tidak akan berulang lagi.

senangnya hidup bila manusia rasa dia jauh lebih tinggi darjatnya.payahnya jika manusia itu terpaling sama dengan tanah di jalan.

hari ini esok semalam lusa dan akan datang.mungkin kita bersama tapi bila lain saatnya siapa tahu.

sy mahu berehat dengan dunia pinjaman ini.mahu berehat dengan permainan duniawi.apa yang ada.

pejam mata.hirup udara.dah kamu akan tahu dimana kamu ada.dan siapa yang kamu ada.
senyum
ikhlaskan hati
supaya kita tahu siapa kita.

amin..;))

aku masih simpan

Sunday, October 18, 2009
petik satu kata

"ke awk mahu buatkan untuk saya"

bukankah kita harus lebih mesra.
tapi kita makin jauh kan?

tak sangka apa yang sy takutkan benar terjadi
semua manusia di dunia ini tidak sempurna awk

lewat usia manusia akan berubah rupa juga

selamat bermimpi semua..;)
aku ini pecinta tegar.

tunggu sikit masa lagi.
aku akan pergi dari semuanya.

bukan mahu lari
tapi mahu mencari

terima kasih buat semua
kerana walau secara tidak lansung kamu mengajar aku tentang sesuatu

kesilapan adalah guru terbaik

aku tak perlukan banyak masa.waima sedikit pun tidak
cukup aku kenal tiap ragam manusia yang buat aku berguru dengan dunia

contoh
ada seorang manusia
aku hormat aku sanjung dan ku kirim selamat buatnya
tapi entah hitam dalam hatinya
macam lahanat yang aku dapat
manusia,aku ikhlas tiada niat menyimpang
aku gembira lihat dunia kau
aku sakit lihat kau jatuh sedikit
kerana bagiku sesiapa pun disekelilingku adalah saudara aku
terima kasih

manusia dua
aku suka aku sayang sebagai teman yang entah bila aku rapat
tapi entah mana silapnya teman itu menyimpang dikit hendaknya
aku layankan saja
asal mereka bahagia
sakit dicari aku
jatuh dipanggil aku
girang dicampaknya aku jauh
lihat aku dengan yang lain,merah biru muka menahan nafsu
bila aku tanya apehal
nothing!we just friends..
terima kasih.kau buat aku belajar manusia segelintir kamu

manusia tiga
aku teman dia sehari hari
aku angkat dia bagai tiada langit
dan bagai tiang kukuh tulang ini.
bila sesaat itu dia hadiahkan,makin hari makin jauh
makin seminit makin sedepang.
pun tidak tahu dimana silapnya
tapi.
tetap terima kasih kerana sesaat waktu kamu
dan terima kasih gurukan aku tentang sesuatu

manusia ini berbagai rupa,bentuk dan ragam
mungkin aku yang lupa diri atau mereka yang tidak sedar hadirnya aku?

bunda,anakda rindu ribamu.

perempuan ini sensitif

Friday, October 16, 2009
bila lagi akan dapat rasa sempurna itu..
bila akan ada peluang lagi untuk rasa sempurna itu?

janji aku tak akan sia siakan lagi.

rindu untuk bercakap dengan kucing.
mereka lebih memahami.
mereka lagi mahu dengar
mereka lagi ada rasa simpati.



rindu mahu rasa hangat di kaki
bila mereka tahu aku perlukan mereka di malam hari
bila mereka tahu di tempat itu paling selamat dan selesa berada
bila mereka tahu aku marah dia masuk bilik lewat

sensitif ini tak boleh hilang punya.
akan sebak bila lihat kucing di jalanan
akan sebak bila lihat anak kecik di rangkul ibu
akan lebih sebak bila lihat pergerakan anak di dalam perut ibu.



tahu...aku sedikit melebih lebih.
kan aku budak budak lagi.

*sigh*

kenapa lah dengan manusia.
buang anak sini sana.
kalau tak mahu beri sama aku
sumpah aku akan jadi ibu terbaik.

dan sesungguhnya

Wednesday, October 14, 2009
aku diciptakan didunia ini dengan 1001 kekurangan
aku dilahirkan di dunia ini dengan 1001 kejahilan
dari kecil aku diajar dengan keserdahanaan
dari kecil aku di tatih dengan kesedaran

cumanya kadang kala aku jadi sedikit lupa diri
cuma terkadangnya aku jadi sedikit hidung tinggi
cuma terkadang kala aku jadi meninggi diri
dan akhirnya aku jadi lupa dimana aku berdiri.

siapapun aku,
siapapun keluargaku
siapapun kawan kawan ku
siapapun kamu

kita ini hidup di dunia yang punya PENCIPTANYA
kita ini hidup atas dunia yang hanya DIPINJAMKANNYA
kita ini bernafas dengan udara yang DI IHSANKANNYA
kita ini berbahagia dengan KEIZINANNYA.

jadi maafkan aku

meminjam masa kamu
meminjam waktu kamu
merasa kasih kamu
menagih syg kamu

sesungguhnya kesunyian ini kembali.
sesungguhnya kesedihan ini betandang kembali

rindu RAMADHAN yang lalu..
amat..

mimpiku

dua hari ini aku punya perkara baru yang akan menjadi teman setia aku selepas ini.
perasaan itu semasa berlari,tenang..ibarat aku lari dari seribu kekalutan,dari asap tebal hitam..dari semua manusia di dunia.bila letih ada satu perasaan lega.hanya tuhan yang tahu.

ya!Hanya Tuhan yang tahu.

bahawa hidup kucar kacir,bahawa keinginan aku jadi debu,segala mimpi aku jadi ngeri.

selamat pergi awk,sy iringi awk dengan doa dan harapan...;)

aku pasti boleh mulakan hari baru seperti biasa.shima kan kuat??;)

ia cuma mimpi...semuanya mimpi yang pasti akan tamat bila kita terjaga,bila kita tersedar bila kita terbangun..;)

keredhaan ini

Tuesday, October 13, 2009
dan aku masih tahu kau tahu segalakan?
hye encik..jangan sembunyi di sebalik layar cermin la,
jangan jadi pengecut!faham?!
aku sembunyikan semua ini sebab aku rase hidup aku jadi tersekat.
kau kan pandai semua,aku ni kan lahanat semata.kan??
kate bagus sangat,apesal tak reveal je?men curik2 pulak,men nyorok nyorok.xmalu ke??
kan kau bagus sgt!

*ketap bibir*

kalau keyboard ni boleh bercakap mesti die dh maki aku kaw2nye sbb aku patuk die kuat sgt.

aku benci lelaki itu.serius aku benci dengan sikap dia!kalau terasa padan muka!!

*jeling panas*

dan si encik,lepas pada empat mate ini bertemu aku lihat kita makin jauh kan?walau semalaman sy teman awk demi menyiapkan kerja awk,satu ucapan hadiah pun sy tak dengar dari awk,dah dua malam sy diam dan awk dah xcari sy lagi.tiada apa yang perlu aku selindungkan disini.semuanya ku luahkan sebab hipokrit itu mati.perhitungan sy tepat dan benar,sy dh bersedia dengan semua itu beberapa jam sebelum kita seiring.;)sy ok..

*tunduk*

jika ini takdirnya.sy xkan tanyer lagi kenapa.cukuplah titipan itu jadi saksi.

salam.

*sedang mengalami semput,apa ubatnya selain pam?xtahan..*

hari ini

apa pun hari ini,akan ku pastikan tiada lagi akan dtg
apa pun semalam akan aku pastikan tiada di masa depan.

dan dia masih lagi diam membatu.masih lagi diam memaku.
dan aku,masih menunggu dan menunggu.

hnya ALLAH yang Maha Mengetahui.
dan hanya DIA.

kalaulah boleh aku lihatkan laut sekarang.pasti lepas semua.

encik,smpai bila pun sy tetap disini.dan masih di sini.;)

dan hari semalam

Monday, October 5, 2009
penatnya tuhan saja yang tahu
tapi mudah mudahan lelahku ini berbalas dengan kepuasan yang tak ternilai dengan kata kata

bila lelah,aku jadi teringat pada yang lalu,dimana aku peluknya dari belakang dan aku pinjamkan bahunya untk aku sandarkan segala rasa dalam dada,dan ayat yang sering buat segala lelahku hilang...'penat??'dan aku hnya membunyikan 'hmm...'
ya,aku sedih..aku jadi hiba...sbb skrg aku tiada bahu siapa siapa utk dipinjamkan,aku tiada tangan kasar utk mengelus ubun rambutku..

si misai..rasa kita sama,tapi kenapa diamkan saja..kuburkan egomu sayang..

dan kepercayaan itu

Sunday, October 4, 2009
aku berpegang pada kepercayaan manusia
aku rela bergadai apa saja demi impian dan harapan manusia
apa pun yang terjadi aku tetap akan teruskan
mungkin ini namanya dugaan dan ujian dari ALLAH...
aku akan usaha mengatasi segala dugaan ini demi harapan aku sendiri
demi tidak menghampakan diri aku sendiri dan demi menyayangi diri aku sendiri
aku tidak pernah setekad ini.
moga moga segalanya di permudahkan..

amin..

keyakinanku..

aku sentiasa yakin dengan apa yang aku inginkan.
tapi keyakinan itu selalunya satu kesilapan.

sedang merancang sesuatu utk masa depan aku sendiri,
yakinkan aku utk berjaya
doakan aku kesana

amin..;)

sesat dalam cadar

Saturday, October 3, 2009
jadi lupa cara utk mengemaskan diri.
dua hari ini aku lebih selasa mencuci muka selang 3 jam,.tanpa secalit bedak,
bertocang kemane saje walau hanya pakai getah oren
entah mengapa.

im not in the rite mood
hari sibuk bakal menghampir selang beberapa jam saja lagi.
moga segalanya dipermudahkan.
amin..

salam semua;)

kehancuran disebalik keindahan

''hati mati jiwa pergi''


tanpa sedikit pun perasaan aku tggalkan bersama pesanan itu.jujur!

disuatu sudut,dimana tempat tercorot
meringkuk aku diam.buat kesekian kalinya aku mengkin akan dihumban ke kiri kanan.
lali perasaan ini dibawa angin
pergi.pergi.pergi.


di suatu saat.duduk tersesat.
mencari makna hakiki,mengapa dengan semua ini
YA TUHAN,YA ALLAH,YA RAHIM


kau berikan aku seminit waktumu,
membuat aku rasa istimewa sgt!
keliruku mati,hatiku benci
melihat,melihat,melihat


kau jauh walau sejari kita
terjatuh walau teguh aku disini.

mari sayang..

satu dua sepuluh!

Friday, October 2, 2009
baru mula melangkah sudah ada yang besa,alhamdulillah..;)
harap2 la dapat dan ada daya utk teruskan;)

thanxs GOD.;)

EARTHQUAKE

Thursday, October 1, 2009
selesai wajibku semalam,terpana pada skrin televisyen,dengan lagu yang sayu,
menitis jugak air mata,aku hnya mampu tersandar pada tiang dan melihat manusia manusia malang.
sungguh,hebat nya kuasa ALLAH.

disaat kemeriahan syawal masih lagi dirasai di bumi ku,tapi saudara ku di bumi mereka kehilangan hampir segalanya.takziah yang hnya mampu aku ucapkan dan al-fatihah buat mangsa yang terkorban.

utk kamu jiwa

Tuesday, September 29, 2009
sudah puas aku bicara sama jiwa,
dan aku putuskan untuk melangkah dulu.

apapun jua keputusannya aku terima..aku redha.
aku dah xmampu bermain dengan perasaan.

noktah.

aku dia dan kamu

Monday, September 28, 2009
aku cuba merasionalkan diri dan hati yg kini sedang bertolak tolak ttg perkara yg paling aku benci pada masa dan ketikanya.

mari aku letakkan diri aku dlam diri A.
situasinya aku dan dia sama hadir memberi sokongan masing masing ketika perlu,dan kami sama sama mengucapkan selamat bila rindu(agaknya).jadi kami tak slah antara satu dgn yg lain.itu pun jika rasa kami sama.aku pernah bertolak tolak tapi dia menarik.jadi?

persoalannya.
perlukah aku tanyakan ttg dia,ttg malam2 nya,ttg kehidupannya yang mgkin aku sedikit mengganggu.

aku jadi pusing bila memikirkan ttg hati manusia,aku pernah diajar agar 'jgn mengikut kata mereka,ikut apa yang kau rasa.kerana ini ttg dirimu,hidupmu dan matimu!' benar..mmg benar.

dan aku letakkan pula aku di dalam diri C.
bilamana aku bagai menggila menginginkan si dia,tapi si dia terlalu jauh kerana telah memiliki hati org lain walau yg lain itu tak pula sama.(mgkin)sakit juga bila mana yg di kejar tak dapat yg dikendong jatuh tercicir.

persoalannya.
perlukan aku tolak C sejauh jauh mgkin supaya dia faham.

inilah bahana terlalu memikirkan ttg manusia.yang akhirnya aku sendiri yang ranap.payah sgt ke utk faham wahai si tampan,malam kelmarin telah ku katakan dgn perlahan tapi tajam,hati aku miliknya.jangan jadikan aku manusia berdosa menyakiti hati kau.aku terlalu takutkan karma.

dan si misai yg ku kenali di setiap email email ku lain benar dgn si misai yg hadir di setiap minitku.entah mana pergi kelakarnya,entah mana hilang ramahnya.mgkin ada juga baiknya aku mengenali kamu lebih lama ya awk?kau terlalu sibuk dgn urusan seharian..terlalu...rasa bagai mahu menyambung email kau yg lalu.biar kita begitu kerana aku lebih bahagia dan mgkin kau lebih rindu.

sepurnama ini..

cinta tak semestinya memiliki,cinta tak semestinya bersama,
tidak salah jatuh cinta pandang pertama,dan tidak salah juga menyintai tanpa dipandang dulu.


peritnya hati bila tiada,sakit pula jiwa bila ada.


tapi ape guna berjumpa jika utk berpisah,benar kan kata kata itu.;)
tidak boleh menyalahkan takdir dan jangan tanya jika sudah itu jadinya.


ye.perempuan ini memang mudah menyinta.tapi sekali kata syg,cuma satu.sampai bila bila.


tanya dalam diri,kenapa die.jawap hati..kerana dia juga sama.
hati selalu benar,kdg kala tipu jugak.


bila diseru seru namanya lalu dia dtg,apakah maksudnya itu?bila ditatap2 wajahnya dengan senyuman lalu lelap,paginya dia hampir dengan juga senyuman.apakah tandanya?slahkah penilaian hati ini.


aku tak mahu digelar pembohong,tapi aku tidak main main dengan hidup sendiri.bimbang jika dianggap mengarut.baiklah..aku matikan diri.


tapi wahai si misai,kenapa terlalu berat,kenapa terlalu jauh sedangkan kita terlalu dekat.aku depangkan tangan utk melihat kau berlari kearah aku.


sempurna kah jika kita hanya begini?


argh!!!serius aku mmg gila.gilakan kau manusia.

si Cinta

Sunday, September 27, 2009
semalam aku mendengarkan puitis ini dengan di sebelah bahu seorang tampan yang baru kukenali beberapa hari,jam dan saat mengungkapkan kesukaan dan permulaan kecintaan,jauh ku menungkan di jendala,lelaki yang sedang berdiri teguh dlam hati.kenapa terlalu berat bibir utk kau ungkapkan Cinta?lama aku tunggu dan aku janji akan terus menunggu.tahu tidak kau Cinta yang aku sgt menginginkan kamu.Tolonglah mengerti benak dalam dada ini.

hari hari lalu aku terlalu menggila menunggu satu titipan dari kamu,dan kamu ada.sama bukan detik hati kita?tapi terlalu berat utk kau alunkan kata itu.

sehingga aku tak mahu meneruskan lagi perbualan kita,aku mohon diri juga utk lihat segila mana kau menantikan malam utk aku pulang.dan kau masih ada.kau masih menggila.tapi kenapa terlalu berat?

*sigh*

air mata aku cecah ke tanah kerana terlalu harukan ungkapan itu wahai encik.mahu lama lagi aku mahu tunggu?hingga kau titipkan kad undangan kah?yup,kau terlalu tinggi utk aku gapai.terlalu jauh.tapi boleh tidak kau turun perlahan lahan sedekat mungkin biar aku faham.

dan jika kau sebaliknya.bimbing aku utk mengerti segalanya.kenapa dan mengapa.

dan utk kau tahu,hati aku tak pernah berbelah bagi jika si tampan ini tidak hadir,tapi kini dia ada.aku mahu kau encik misai!hnya kau.

atau kau mahu aku yg mulakan dulu.dan saat itu entah apa reaksi kamu.

*menguis tanah*

selamat bercinta semua..;')

raya di mata aku

Friday, September 25, 2009
salam,peluk peluk,nangis nangis,
WET RAYE!!

kanak kanak bukan main melompat biarpon dalam sampul hnya berisi dua ringgit
senyum taksuda sambil melayang layangkan sampul hijau tanda,duit aku lagi banyak,kau??

emak emak beronggeng dengan kasut baru,handbag baru dan semestinya baju bling bling baru,berlawan lawan mengisi not not dalam sampul siapa lagi banyak..;)

kakak kakak,melawa dengan kebaya baru serta rambut fesyen baru dengan dicalit warna warna bangga,tapi dalam diam,handbag saja besar tapi pitis,kosong!benar tidak??

bukan kata salah beraya sakan,tapi pulang ke bandar semua menggaru kepale kehabisan ongkos.aku sndiri pon begitu..tahniah perempuan!

yang tinggal cuma bapak bapak yang duduk jauh di tepi bangku,dlm hati..apa aku nak bagi anak bini aku makan lepas raye ni.semua mereka baru,bapak bapak tak punya baju baru tak apa.tahun lepas kan ada lagi.kasut baru?tak usahlah,biar anak anak lepas dulu,biar bini merasa dulu.nnt merajuk,lagi payah.pernah tak terfikir?betul tak omongan aku ini..

*senyum*

encik misai,kenape kau bg aku dadah,jahat!!tgok..aku dh addicted skrg,kau nak bertanggungjawab??;p
rase nak delete no awk pon ade,tapi jap g awk msg gak;p
I LIKE YOU SO MUCH!!do u know that??

catatan harian saat internet tiada depan mata tapi masih punya buku nota

menjelang raya
lokasi dataran ipoh
jam 12.30 malam bersama sepupu sepapat adik dan kakak


hiudp ini memang palat
aku hidup dengan kasih syg manusia yang aku sendiri kurang tepat dengan ikhlasnya
melihat mereka mereka yg sdg bahagia
bercinta dgn harmoni
aku sndiri..

*sigh*

menginginkan kesempurnaan spt mereka mereka
harap kecintaan daripada kehidupan
aku sdg menjadi sempurna
namun masih jauh dan tggi utk aku capai

dan lelaki ini,tak pernah aku khabarkan rasa hati
tak pernah juga aku tanyakan dirinya

*senyum tangisan*

cuma bermain main dgn perasaan
cuma bermain main dgn angan angan yg aku pasti akhirnya aku juga yang ranap

mata aku melihat si timah mengusap usap perut,memainkan jemari di wajah si atan,tanda mereka bahagia
tapi dalam pondok usang yang mereka bina di tgh sawah
tiada siapa tahu,tapi nyata dan fananya mereka bahagia

kiraan aku,aku umpama sebatang busut
yang bila mahu ditatang dan dipuja bila tidak ditendang hingga tiada

aku sering yakin bahawa akulah manusia yang paling bertuah antara sekelilingku,tapi tanpa aku sedar sebenarnya aku lah paling hina.

-terima kasih dunia-

malam syawal ketiga
lokasi dalam bilik
jam 11 malam bersama telefon comel berwajahkan encik misai

rasanya makin dekat makin selamat
bila mahu bobok dititipkan selamat buat sesama kita
aku semakin bahagia,aku semakin senyum,
tapi aku juga semakin takit dengan waktu.

khabarkan ke aku ttg rasamu.
jika begitu aku juga sama encik misai.;)

aku sedang mencintai dlam diam buat sepurnama 20 hari;)
kau?

selepas sahur

Wednesday, September 16, 2009
dan lelaki itu masih seperti dulu,masih bermain dengan dunia,
bila kau nak sedar wahai lelaki bermate empat?
malaikat kiri kanan mu sentiasa mencatit perbuatan kamu
dan yang membalasnya ALLAH.

dan lelaki bermisai ini,masih juga begini..
berhari hari mendatang aku takkan dengar khabarmu
moga kau juga menggila mengingat aku
dia kembali memberikan senyuman pada aku tiap pagi;)

*senyum gatal*

semalam mencari pakaian baru,rimas dengan suasana ramai,
mungkin bukan aku saja yang berkira-kira mahu membeli di saat akhir
tapi berdarah hati dengan si penjual yang gatal telo
kau nak menjual barang ke nak menjual diri?ckuplah,aku takkan kembali ke jalan itu untuk membeli.sumpah.

*melepas keluh*

si pemikir manusia suke menghabur tnpa ditanya,berkali telah aku ingtkan..tnya sebelum memanipulasi,
aku bukan suka tidak berpuashati ttg apa apa,tapi aku bersifat kesempurnaan,bukan semuanya carcamarba

aidilfitri makin menghampir,selamat buat semua..

i think im in love again..its been a month and 7 days..;)

si ranap

Sunday, September 13, 2009
mungkin bukan sekarang,bukan juga akan tiada.
perempuan ini mudah benar rapuh sekarang..

iyelah dia jauh nun di atas sana,tak mampu aku nak gapai.
dan tak mampu lagi untuk bertahan

diam sehari dua,dicari mereka,tapi tak pasti keinginan yang jujur dan ikhlas.
kalaulah dapat bace hati dan fikiran orang.

si burung pipt mane nak sama dengan si enggang
biar perempuan ini jalan tertunduk..
biar..

si perempuan yang seliat gula gula getah

persoalannya,kenapa aku yang rasa,kenapa tidak kau?
kenapa hati aku ini tidak mati dengan rasa,
kenapa jiwa aku ini tidak tertanam dek perasaan.

perempuan ini memang tidak pernah serik walau berkali kali
tapi dengan kau kaku aku menjadi jadi
kutukan makiku makin bertambah tambah
rasa hinaku berganda ganda

kau buat aku rasa istimewa,walau cuma sesaat,
kau buat aku rasa selesa walau cuma sehari.

tapi kenapa hanya aku..

kata kau hati aku

Friday, September 11, 2009
kata perempuan ini

kun fa yakun.
tidak ada apa yang pasti.
cuma tuhan.
cuma dia.

cuba, kalau mahu.
jangan, kalau tak tahu.

:) 


kata hati aku,aku tahu dia suka aku..;)thanks kakak fynn jamal.

si gila yang sedang menggila

hey org tua!ya kamu,mari sini..kau buat aku gila kau tahu?kau buat aku sakit dalam,dalam sini,mari aku tunjuk.

*sigh*

nampak tidak?paham tak?jadi?

*ketap bibir*

tiap hari aku rindu kamu encik misai,aku dtg ke kantor ini semata mahu melihat titipan kamu.jujur.
tiap saat aku duduk di kerusi hanya untuk melihat titipan kamu yg singgah.tak tipu.sumpah.

To who it may concern

Wednesday, September 9, 2009
hey manusia, kau terlalu jauh walhal sejengkal jarak kita
hey manusia, lihatkan aku lihat depang ini terbuka
di suatu masa yang kamu dibuang ke kiri kanan sini sana
aku sudi mengambilmu walau di celah mana-mana

aku ingin engkau melihat aku tapi tembok tinggi mengekang jiwaku
aku mau dilihat sebagaimana kau melihat
aku ingin dipegang sebagaimana kau memegang

aku ingin dicinta
tapi kau bukan milik saya
milik saya
milik saya
milik saya
benci
benci
benci

PURNAMA TAK BERBAKI

subuh sudah mula habis
mata jangan menangis;
biar pagi datang.

mereka yang terawang
ada tak berbayang;
biar dia pergi.

sepurnama tak berbaki
kembali ke kamar sepi;
biar tuhan jaga.

untuk yang rindu dia
di sini menunggu kita;
biar satu hari.

biar pagi datang
biar dia pergi
biar tuhan jaga
biar satu hari
tempoh ini balik ke tangan
bermereka berpimpinan
demi pelukan kabus-kabus
demi indah mengongsi hembus.

kredit to fynn jamal(klik sini)

still waiting

tak tahu patut resah atau senyum,
tak tahu perlu menunggu sehingga pulang atau buat keputusan sekarang.
encik it almost a month..,nak tunggu sampai bila awk?
tell me what am i to you,that enough to made me throw this stupid feeling,
yup its was stupid when i thought that u need me too..
n it was stupid becouse of me,easly love u just like that.
we are too much needed each other since we've been talking bout all our day dear..

aku mudah ranap sekarang,aku mudah menangis skrg,
entahlah kenape..jangan tanyakan,makin lama aku rasa aku makin jatuh semula.

i know it was just me..not you rite?
go away..far till i cant see u..
miss him damn much!

dia lagi dia lagi

*berpusing pusing keliling katil sambil memaki diri*
asyik fikirkan dia..dia lagi dan dia lagi..
awk..leh tak stop mail sy..plz..
sy cuma tak mahu tertipu dengan perasaan dan hati..plz..

sy rindu awak..tiap minit tiap mase..tiap waktu..
jangan mainkan minda sy..

dan akhirnya..

Friday, September 4, 2009
great!..
g main jauh2 k..
jauh lagi
dan biarlah sampai sy tak nampak awak..

smpai bebila...

QUESERRA..SERRA...,WHATEVER WILL BE..WILL BE..

benar dan tidak

Thursday, September 3, 2009
tipu bila aku cakap aku menulis bukan untuk dibaca,,
tipu kalau aku kata aku menulis bukan untuk difahami..
masih juga menipu jika aku kata akulah insan yang saat bahagia di dunia ini..
tapi,aku menulis bukan untuk simpati,aku menulis untuk memperkenalkan diri..
dan,aku menulis bukan kerana mencanangkan peribadi,tapi kerana disini tempat aku meluah isi hati..

aku tak perlukan buku setebal inci dan dibalut dengan kertas cantik disimpan bawah bantal basi..
aku cuma perlu sepasang telinga atau mata yang punya hati suci ikhlas utk bersama bermimpi..
aku tak perlu kan berpuluh org mengekori,cukup utk yang kenal dan ingin tahu siapa aku..
dan,aku tak punya ilmu tinggi tapi aku masih punya harga diri..
aku benar bila aku kata aku cinta dia,
aku benar bila aku kata aku rindu kamu,
aku benar bila aku kata dia seperti mengangkat aku..
tapi mungkin aku cuba berbohong bila kata dia tak sukakan aku..
cukup mudah bahasa ini dan cukup indah untuk difahami bukan?

ya..aku sedang merindu kamu encik..sgt2..jangan buat saya sakit boleh?khabarkan ke aku apa yang kamu mahu dan apa yang kamu inginkan..berikan aku jawapan utk setiap kata hatiku..
dengar..aku dh cuba berkali2 dan setiap kali itu juga..aku cuba menafikannya..itu yang termampu aku lakukan sekarang..tapi..jgn smpai rasa itu hilang..

*jeling pade kotak inbox..*rase xmampu nak bukak..nnt mesti aku senyum,mula la mata berkaca..
*beralih ke gamba2*tersingguh sikit..untungnya mereka..

semalam encik malam cuba jadi terbaik,tapi bukan aku tak mahu meluah cuma masih belum bersedia..thanxs abg..;)
dan mereka spt tahu aku perlukan mereka..

*manongkat dagu memandang jendela*..

aku boleh buat semua org senyum dan ketawa..
tapi maaf aku bukan boneka,aku manusia punya jiwa..
aku rindu rasa dicintai dan disayangi..malah aku rindu saat dihargai dan diangkat puji.
dah lama tak rasa hangat pelukan kekasih,yang pastinya kekasih itu bukanlah yang sipenipu..

encik ikhlas ku tanyakan ini..apa niatmu...



sedih sikit

Wednesday, September 2, 2009
dapat mesej dari feroz smlam,katenye "die belajar lagi,xmo ggu die",wat aku teringat kate2 dia dulu "sharmila tu blaja lagi,jgn bg die presure!"..lebih kurang sama maksud mereka kan?
yang pasti wat aku terharu giler,mmg xleh tahan dari menangis..sebab,untungnya mereka2 yang dapat perhatian cmtu oleh orang yang diorang sayang kan?hurmmm...

aku redha je..semua yang berlaku ada hikmahnye kan?aku percayakan qada' n qadar..


S.A.K.I.T

Thursday, August 27, 2009
Tak faham betul kenapa dengan perangai aku ni..tgok..aku sendiri tak kenal dengan diri aku..apetah lagi org nak faham aku kan?patut la...

semalam stgh jam aku berdiri di balik pintu,mengutuk ngutuk diri sambil mengetap bibir smpai luka jadinya..budus..kenape la kau tak alert lansung dengan sestengah perkara shima..yang penting kau remehkan,yang remeh kau pentingkan..kau berangan ape shima semalam?melayang fikiran kau..*sigh

paling kesal dengan diri sendiri sebab shima tak pernah berhenti wat silap..sebab?tak alert,sebab suka berangan,sebab tak fikir dalam dalam,sebab tak tumpukan perhatian,sebab selalu percaya akan sesuatu yang tiada,sebab masih terlalu keanank2kan,sebab masih belum matang,sebab terlalu excited ttg sesuatu..akhirnya..pdan muka kau shima.

saba ye shima...

rindu sama eton..

hating this feel

Wednesday, August 26, 2009
just a little for this morning,

got chocholate from owee,

a wishes from the blogger and facebookers..

not in mood..sorry..

i know birthday girl should chill.. but..

hmm..

oh ya.song for today realy mean to me..

oh ya,i missed something..My Mr the 1st wish me..;)

xoxo..

27th August 2009

Thanks to faizal fadzir because remind me that tomorrow was 27th...every 27th august i always hope some miracel..something that will make me appriciate it..but for this year,it was nothing for me on that date..the only i know i'll get free call for the whole day..*ngeeee!!

im not supposed to be sad right now,*dont syma*but here i am.dont know why the tears come out..*sigh

ma twins born at 9.35am,while me at 10.05am..happy birthday shikin!!moga kau panjang umur dan sihat selalu..

and if im not mistaken my birthday was same with Miss fynn jamal..opss Mrs Tri..huhu..HAPPY BIRTHDAY KAK FYNN..

;)..seriously i forgot that tomorrow is 27th!!syma stupid!!;)

tulisan hati-hati

Tuesday, August 25, 2009
akhirnya..semalam hati kering cakap ngan encik malam..petang semalam aku masih memintal mintal rambut berfikir,nak cakap atau tidak..mesej dh siap di taip..nak tekan send atau x..akhirnye tekan jugak.dan dah tahu dh akibatnye..takpe i know i deserved to get that..xmarah..kecik hati je kot..ari tu lagi i dh cakap xsuke org panggil i mude lagi..tambah u cakap i masih budak-budak..lagi sedih..i dh 20 kot..tapi still kena anggap cm bebudak..ermm..xpe..xmo cakap lebih-lebih nnt kena bebel lagi banyak..neway thanxs,,realy appriciate all ur advise..semalam i sedar waktu u bagi mesej but i dh abehkan kedit kol babah..sebbek cakap ngan babah xkena marah..cuma die pesan utk u,'len kali marah la lagi..' *dengan gelak tawa*..hish..xleh blah..malam ni i kol u ek..cz dapat kedit free..hu2;p,u bebel la smpai lebam ea..mesti kena marah jugak jap g..xpe2..sorry ea..i tahu agak biadab semalam sampai u letak telefon..marah tol u kan..then tinggikan suara smpai i kena larikan sejengkal hp dari telinga..seyez..sorry eh MR..sorry...sgt2..respect u as my bro..sorry...*jgn la aku wat silap lagi..amin*

dan encik..thanxs..sudi jadi teman sy..tetiap pagi wat aku senyum meleret..ari2 cmni kan best..tulah leh dapat hari yg indah tiap hari..thanxs again..;)

semalam berbuka dengan gulai lemak rebung plus ikan kayu goreng..pehh..sedap kan?tapi bau rebung tu yg xsedap..satu rumah berbau semacam..hihi..

nape ea aku letak lagu ni kat belog aku?huhu..aku pon tatau..TER-letak..hihi..semoga tuhan masih mahu beri aku peluang untuk rase kan itu..maaf kerana aku abaikan encik shahrul hamizi..

oh ya,semalam die email aku..agak marah bunyinya..bertanyakan pada aku siapa encik yg baru..dan kenape macam suka pada dia..jawapan aku simple..maaf ea..'sebab die tak cintakan sy'..maaf sekali lagi..bulan pose ni xbek gaduh2 awk..ramai lagi pompan kat luar sane ea awk..

tak tahulah sejak dua menjak ni aku terlalu sgt jage hati org..ade je..tapi tak de pon sape nak jage hati aku..sob2..;p*akan ade kan?..mgkin..hmm,tula bila ade ko letak rate2..dush!!;p*

mase berbuka semalam tgok the biggest losser..bila tgok citer tu je mesti smgt nak kurus..tapi beberape jam lepas tu semangat tu sti hilang..huhu..adeh..bila la shima nak jadi cam megan fox ni..wahh...impian tinggi bukan men lagi kan?huhu;p,oh ya,bak kate encik malam semalam,jgn harapkan benda yg xnmpak lagi..ok2..'see,i ingat ni..ea bro??'

cuti raye xamek lagi ni..hish..tiket bus pon xamek lagi..huhu..balik ngan yong kot tahun ni...kalau nyah dah kuar myvi die balik ngan die la kot..mane2 pon okay..shh...but kalau balik ngan nyah pree..ngan yong kena share..huahua..

alkisahnye tahun ni beraye la aku seorang diri sebagai seorang single..hu2..xsedih pon..sebab sy punya ramai teman..sy ade encik malam,sy ade encik feroz,sy ade encik ehem2..nape xleh ea nak letak name die?xley nak taip la..hihi..sy ade kawan2 sy...efa..sy ade family sy...jadi saya tak keseorangan kan?eah,asal skema sy2 plak ni..huhu..terikot2 mail ngan encik la tu..wahahaha....tolong la sembuhkan penyakit SAYA ni..

nak g semporna...nak g...kang mesti kena marah lagi.berangan lah lagi tinggi2 ea shima..;p

till then..xoxo

pagi yang ceria!!

Monday, August 24, 2009
aku terniat malam tadi..dan pagi tadi aku buat..alhamdulillah sumenye berjalan lancar..dan segala berlaku seperti yang dikatakan mereka mereka dimana mana..dh aku janji akan lakukan selalu lepas ni..janji..!;)

nak share sikit la..erm,.tapi..ermm..nnt2 la..lagi setahun..hu2..

ketakutan dan kegembiraan silih berganti..bila bayang bayang tu datang tibe2 aku tepis kerana kata hati..'jangan bermimpi terlalu tinggi shima
..'

kan aku dh janji hari tu aku akan buat dengan hati hati dan perlahan..aku akan cuba..tapi kalau xde..makne takde rezeki la tu kan?ermm xpelah begitu..but so far so good..sgt good..;)

thanxs sebab tak pernah lupe eh awk..tiada paksaan actualy tapi awk xpernah lupa..thanxs..;)

sape nak tahu..saya ada encik..urm..encik..ish
...awat xleh sebut ni..hahha...uppss..!!
'hati2 shima..hati hati....';p


permainan fesbuk sy sewaktu kebosanan kat opis..makin maju..hihi..

lukisan bosan sy di rumah semalam..dh la aku tersilap hari semalam..ingatkan semalam hari selase,punye la aku dok tercangak depan tv kol10 ingat nak tgok CSI,aleh2 salah hari da..hu2..tu yg buat contengcarik ni..;p


erk..awat terupload pic ni nih?polik2..;p..ade pulak la highlight kat situ ea..huhu...nape ea?;p
jawapan aku..no komen...ngahahha..ups!! sorrry,pose xleh gelak lebih2..'sopan shima sopan..'hu2..

encik malam.mesej yang u bagi semalam pagi ni baru i bace..hu2..semalam tido awl..ngantok bangat..kol 10.45 aku dh lending atas katil,men golek2 jap cari tempat selesa pastu ntah bape min pastu terlelap terus..

noted for today...shima ingat ea setiap kekalahan pasti ada kemenangan tapi setiap kemenangan pasti ada kejatuhan..ingat tau..;p..

jangan tanye kenape dengan aku dua tiga hari ni..ntah aku pon tatau nape..perangai gedik ni makin menjadi-jadi..happy sgt agaknye..taktahu la..yang pasti takleh dok verangan sorg2..asyik tersengih2 je..tatau la pehal..penyakit apekah ini??

'shima,jangan berangan terlalu tinggi..nanti jatuh sape nak sambut?'huh!

pejam mata..

Sunday, August 23, 2009
gadis ini sedang berkira kira mengecapi mimpi yang tak pasti..sedang berdoa dengan ALLAH moga segala mimpinya bakal menjadi nyata..
dan gadis ini sedang menyelami sesuatu dan berkira kira ingin mendapatkannya dengan perlahan lahan..
dan gadis ini sedang merindui sesuatu yang ditakuti sejak beberapa purnama yang lalu..dan kini..gadis ini sedang sedaya upaya menerima segalanya dengan penuh redha..
gadis ini sedang berharap walau dia tahu harapannya mungkin bakal hancur,tapi gadis ini mula mahu menerima segalanya dengan redha..
andai masih punya peluang untuk mengecapi keindahan itu...gadis ini berjanji akan menjadi lebih baik dan terbaik dari yang dulu..amin...

salam ramadhan..

Friday, August 21, 2009
1 ramadhan tahun lalu seingat aku,aku ke mapley bersahur berdua di sana..
1 ramadhan tahun lalu kalau aku masih tak lupa aku ke bazar jam 5 petang mencari murtabak..
1 ramadhan yang lalu berhappy gembira mengira2 bujet barang raya tahun itu..
1 ramadhan yang lalu bermesej dimalam hari..'Bie,tahun ni kita masih bersama kan berpuasa bersama'


tapi..


1 ramadhan tahun ini buat aku terfikir bagai baru semalam ramadhan tahun lalu..
1 ramadhan tahun ini buat air mata aku jatuh bila mengingatkan ramadhan tahun lalu..
1 ramadhan tahun ini pertama kali aku bersendiri..;)..tak pe..shima kuat kan..


dan..


1 ramadhan tahun ini aku bebas berteman..
1 ramadhan tahun ini aku bebas sms kawan2 mengucapkan selamat pada semua..
1 ramadhan tahun ini aku bebas mengira bujet berganda utk diriku sendiri..
1 ramadhan tahun ini aku bebas berbuka dengan sesiapa..


*senyum lega..


rasanya aku bagai tersalah kata semalam..
hmm..tak pelah..
tiada lain melainkan maaf ya...
boleh tak buat macam biasa saja?
maaf,maaf dan maaf..



*tertunduk..


semalam,
aku bertanya sama hati...
shima..masihkah ada cinta dalam hati?
dan jawapan aku..entah..
aku sendiri bingung..bingung bila berkira kira ttg itu semua..
aku sunyi dan aku perlukan teman..tapi akan adakah cinta dalam hati?
bila fikirkan semula..begitu dasyat apa yang najis lakukan pada aku sehingga hati aku mati..


semalam encik bunga kertas mengirim selamat berpuasa pada aku..tapi aku tak balas dan buat dia call aku..marah benar dia..katanya abaikan yang lalu dan cuba jadi diri sendiri..
aku jawab,aku masih shima yang dulu..tiada apa yang perlu dijadikan lagi..
dia cuma mengeluh dan menitipkan pesan dia perlu kembali ke Osaka minggu depan..


*melepas keluhan..


aku masih tak pasti apa yang aku tunggu..apa yang aku mahu..masih tidak tahu..

maaf encik shahrul hamizi..maaf ya..kalau pergi nanti jgn pulang ya..kalau pulang jangan temui sy..k awak..?

aku happy semalam..tapi hari ini..
boleh tak anda semua yang berada di sekeliling sy,fahami saya..boleh?
happy ya lihat aku bingung,sedih...teriak?

encik malam boleh tolong bebelkan saya x?bingung la bingung!memang bebel kamu buat aku rimas tapi sebenarnye bila kamu bebel tu la buat aku cepat cepat buang semua itu supaya kamu berheti membebel..;p
kau memang abang yang terbaik encik malam!!


hey!lihat sana!
*aku lari dulu..bye...!!

petang isnin saya

Monday, August 17, 2009
garu telinge..

garu kepale lutut..

gosok dada...

senyum...

senyum dan...

senyum sambil mata bersinar..


jujur..aku HAPPY!!!!



kan?aku happy kan?

saat pencuci muka dah abis

Thursday, August 13, 2009
ada rasa..
ada cakap..banyak...
nak buat..tapi macam yakin je macam betul..
dan ada rasa...
berikan laluan...
jangan toleh...
aku akan cakap..
pulang nnti lupekan...
sbb aku nak pergi..bye...


semalam aku turun dari tingkat tiga dengan glamornya memakai slipar jepun..
patutlah rasa selesa je..ish!!!!