si Cinta

Sunday, September 27, 2009
semalam aku mendengarkan puitis ini dengan di sebelah bahu seorang tampan yang baru kukenali beberapa hari,jam dan saat mengungkapkan kesukaan dan permulaan kecintaan,jauh ku menungkan di jendala,lelaki yang sedang berdiri teguh dlam hati.kenapa terlalu berat bibir utk kau ungkapkan Cinta?lama aku tunggu dan aku janji akan terus menunggu.tahu tidak kau Cinta yang aku sgt menginginkan kamu.Tolonglah mengerti benak dalam dada ini.

hari hari lalu aku terlalu menggila menunggu satu titipan dari kamu,dan kamu ada.sama bukan detik hati kita?tapi terlalu berat utk kau alunkan kata itu.

sehingga aku tak mahu meneruskan lagi perbualan kita,aku mohon diri juga utk lihat segila mana kau menantikan malam utk aku pulang.dan kau masih ada.kau masih menggila.tapi kenapa terlalu berat?

*sigh*

air mata aku cecah ke tanah kerana terlalu harukan ungkapan itu wahai encik.mahu lama lagi aku mahu tunggu?hingga kau titipkan kad undangan kah?yup,kau terlalu tinggi utk aku gapai.terlalu jauh.tapi boleh tidak kau turun perlahan lahan sedekat mungkin biar aku faham.

dan jika kau sebaliknya.bimbing aku utk mengerti segalanya.kenapa dan mengapa.

dan utk kau tahu,hati aku tak pernah berbelah bagi jika si tampan ini tidak hadir,tapi kini dia ada.aku mahu kau encik misai!hnya kau.

atau kau mahu aku yg mulakan dulu.dan saat itu entah apa reaksi kamu.

*menguis tanah*

selamat bercinta semua..;')

0 comments: