aku masih simpan

Sunday, October 18, 2009
petik satu kata

"ke awk mahu buatkan untuk saya"

bukankah kita harus lebih mesra.
tapi kita makin jauh kan?

tak sangka apa yang sy takutkan benar terjadi
semua manusia di dunia ini tidak sempurna awk

lewat usia manusia akan berubah rupa juga

selamat bermimpi semua..;)
aku ini pecinta tegar.

tunggu sikit masa lagi.
aku akan pergi dari semuanya.

bukan mahu lari
tapi mahu mencari

terima kasih buat semua
kerana walau secara tidak lansung kamu mengajar aku tentang sesuatu

kesilapan adalah guru terbaik

aku tak perlukan banyak masa.waima sedikit pun tidak
cukup aku kenal tiap ragam manusia yang buat aku berguru dengan dunia

contoh
ada seorang manusia
aku hormat aku sanjung dan ku kirim selamat buatnya
tapi entah hitam dalam hatinya
macam lahanat yang aku dapat
manusia,aku ikhlas tiada niat menyimpang
aku gembira lihat dunia kau
aku sakit lihat kau jatuh sedikit
kerana bagiku sesiapa pun disekelilingku adalah saudara aku
terima kasih

manusia dua
aku suka aku sayang sebagai teman yang entah bila aku rapat
tapi entah mana silapnya teman itu menyimpang dikit hendaknya
aku layankan saja
asal mereka bahagia
sakit dicari aku
jatuh dipanggil aku
girang dicampaknya aku jauh
lihat aku dengan yang lain,merah biru muka menahan nafsu
bila aku tanya apehal
nothing!we just friends..
terima kasih.kau buat aku belajar manusia segelintir kamu

manusia tiga
aku teman dia sehari hari
aku angkat dia bagai tiada langit
dan bagai tiang kukuh tulang ini.
bila sesaat itu dia hadiahkan,makin hari makin jauh
makin seminit makin sedepang.
pun tidak tahu dimana silapnya
tapi.
tetap terima kasih kerana sesaat waktu kamu
dan terima kasih gurukan aku tentang sesuatu

manusia ini berbagai rupa,bentuk dan ragam
mungkin aku yang lupa diri atau mereka yang tidak sedar hadirnya aku?

bunda,anakda rindu ribamu.

0 comments: