untuk kau atau kau atau kau

Friday, October 23, 2009
aku dh tak ingat bila
tapi aku ingat satu
sejak dari hari itu aku ini berjalan sendiri tanpa kasut tanpa payung tanpa baju tebal
bawah hujan
bawah terik matahari
aku jalan sendiri
tiada siapa bantu
tiada siapa dukung
tiada siapa payungkan
dan aku masih ingat betapa sakit dan pedihnya waktu itu
takkan aku boleh lupa

aku tak ingat bila
tapi dari tarikh itu
aku jadi lupa apa makna sayang
apa makna cinta
dan apa makna kasih
yang cuma aku tahu apa makna kebencian

aku tak ingat bila
tapi sejak tarikh itu
aku ini macam anak kecil umur tujuh tahun meringkuk bawah katil
takutkan pari pari gigi yang akan ambil gigi mereka
aku ini macam kaca dalam kulit
bila kena akan sakit
aku ini bagai bunian
yang impikan hidup macam manusia
tapi manusia itu muliakah hati mereka?

aku tak ingat bila
tapi sejak hari itu
hati ini jadi keras
hati ini jadi benci
tapi bagus tiada sedikit pun dendam

tapi bagus juga aku tak ingat bila dan bila tarikh tarikh itu

dan sekarang aku nak tanya,
aku matikah tanpa kalian?
tidak bukan?
jadi untuk apa aku risaukan
aku bernyawa sihat sedut nafas hembus
jadi apakah masalah kalian?
kalau tiada bagus!
terima kasih.

kun fa ya kun
tuhan itu ada
tuhan itu adil
tuhan lebih tahu

oh tidak mengapa,
tak perlu minta maaf ya
saya sudah maafkan kalian
moga-moga tuhan sama maafkan kalian.
amin..

dan tiba tiba aku dah tak ingat apa salah mereka
bagus kan?
ambil la lagi kesempatan yang ada selagi hayat ini masih ada selagi hati ini masih baik
jangan sampai aku mati atau kau mati lupa nanti kau masih ada hutang kemaafan sama aku ya.

maaf,entry hari ini agak kurang sopan tapi buat masa ini aku sedang sama dengan lava cair hitam oren pekat yang merah kuning bahayanya.

ehem..ehem..buat manusia manusia dan manusia sana
dengar ya
aku sikit pun tidak hairan jika kamu memainkan aku,sikit pun tidak
cuma yang aku hairankan
kamu fikir kamu bagus ya?
kamu fikir kamu malaikat ya?
atau kamu fikir kamu tuhan?
yang sempurna semua yang tiada cacat celanya?
hmm??
sempurna itu hanya tuhan saja yang tahu apa dan dimana tempatnya

dan buat sesiapapun yang terasa,sepanjang aku menulis tidak pernah aku bisikkan siapa kamu melainkan dengan nama pena encik dan encik
jadi buat yang terasa maaf ya,aku dh lupa siapa kamu dan bila kita kenal dan bila kita pernah jumpa
aku jadi imsomnia sekejap,dan jgn risau tiada pun walau sedikit masalah dengan kamu,kamu atau kamu
mahupun ada diantara kamu yang mungkin pernah tahu siapa kamu dan kamu
ingin sukacitanya disini saya umumkan saya meminta maaf jika apa yang tercatit dan tertulis disini menyirat hati anda atau anda,sy ini banyak silapnya.maaf ya

sekian.

0 comments: