benar dan tidak

Thursday, September 3, 2009
tipu bila aku cakap aku menulis bukan untuk dibaca,,
tipu kalau aku kata aku menulis bukan untuk difahami..
masih juga menipu jika aku kata akulah insan yang saat bahagia di dunia ini..
tapi,aku menulis bukan untuk simpati,aku menulis untuk memperkenalkan diri..
dan,aku menulis bukan kerana mencanangkan peribadi,tapi kerana disini tempat aku meluah isi hati..

aku tak perlukan buku setebal inci dan dibalut dengan kertas cantik disimpan bawah bantal basi..
aku cuma perlu sepasang telinga atau mata yang punya hati suci ikhlas utk bersama bermimpi..
aku tak perlu kan berpuluh org mengekori,cukup utk yang kenal dan ingin tahu siapa aku..
dan,aku tak punya ilmu tinggi tapi aku masih punya harga diri..
aku benar bila aku kata aku cinta dia,
aku benar bila aku kata aku rindu kamu,
aku benar bila aku kata dia seperti mengangkat aku..
tapi mungkin aku cuba berbohong bila kata dia tak sukakan aku..
cukup mudah bahasa ini dan cukup indah untuk difahami bukan?

ya..aku sedang merindu kamu encik..sgt2..jangan buat saya sakit boleh?khabarkan ke aku apa yang kamu mahu dan apa yang kamu inginkan..berikan aku jawapan utk setiap kata hatiku..
dengar..aku dh cuba berkali2 dan setiap kali itu juga..aku cuba menafikannya..itu yang termampu aku lakukan sekarang..tapi..jgn smpai rasa itu hilang..

*jeling pade kotak inbox..*rase xmampu nak bukak..nnt mesti aku senyum,mula la mata berkaca..
*beralih ke gamba2*tersingguh sikit..untungnya mereka..

semalam encik malam cuba jadi terbaik,tapi bukan aku tak mahu meluah cuma masih belum bersedia..thanxs abg..;)
dan mereka spt tahu aku perlukan mereka..

*manongkat dagu memandang jendela*..

aku boleh buat semua org senyum dan ketawa..
tapi maaf aku bukan boneka,aku manusia punya jiwa..
aku rindu rasa dicintai dan disayangi..malah aku rindu saat dihargai dan diangkat puji.
dah lama tak rasa hangat pelukan kekasih,yang pastinya kekasih itu bukanlah yang sipenipu..

encik ikhlas ku tanyakan ini..apa niatmu...



0 comments: