untuk kalian lagi

Friday, October 23, 2009
untuk mulakan satu perubahan dalam hidup bukannya mudah
sedangkan manusia disekelilingnya hanya pandai bercakap tanpa faham
sedikit sedikit aku mula mendaki,mungkin insyaallah akan sampai ke puncaknya.kalau boleh tak mahulah ada luka di kanan kiri atas bawah
aku mahu sempurna.
iman masih tak cukup kuat lagi tapi akan aku cuba.
pokok pangkalnya hati bukan?baik dengan manusia kadang kala seakan akan dekat dengan syaitan
tapi baik dengan Allah seolah olah dekat dengan syurga

memanglah kadang kala manusia ni pandai cakap saja.
tapi untuk melakukannya subhanallah..tuhan dan dia saja tahu

ada setengah manusia yang kenal aku dari awal,mungkin akan herdik aku,mungkin akan caci aku,atau paling mungkin akan perli aku.
tapi tidak mengapa,aku tiada sikit pun masalah dengan semua itu.hnya tuhan yang tahu bukan?

yup,dulu aku liar,dulu aku sedikit moden,dulu aku sedikit 'nakal'.
dan aku harap semua itu akan hilang,bila aku fikir fikirkan malu pun ada dengan diri sendiri tentang AKU yang dulu..hingga kan kadang kala bertudung,kadang kala tidak,kadang kala baik,kadang kala jahat.
aku seakan akan terikut-ikut dengan manusia,jika si polan ini 'nakal'aku ikut nakalnya.jika si polan ini baik,aku turut sama baiknya.itulah..dekat dengan ALLAH juga ada baiknya.

kini aku cuba tidak liat bangun pagi,kini aku cuba dekatkan magrib dan isyak,kini aku sedang cuba bangun jika tersedar tengah malam,kini aku sedang cuba menghafal doa-doa..doakan aku ya kalian?kadang kala aku tersedar,sampai bilakah hayat aku ini,entah esok atau lusa tamatnya ia.subhanallah..

mengejar dunia yang tak pasti.itu AKU yang dulu.mungkin aku masih tak cukup dapat yakinkan mereka tapi aku cukup yakin dengan diri aku sendiri kini aku,akan berubah.insyaallah..

kalian yang pernah aku sakitkan hati
kalian yang pernah aku maki
kalian yang pernah aku buang ketepi
kalian yang pernah sesaat duanya dicuri aku
kalian yang pernah sesaat dunia menemani

aku NORASHIMAH NORKAMAL,tidak terniat walau sedikit melupakan kalian,tapi AKU cuma mahu ruang untuk diri aku sendiri yang AKU rasa lebih baik dari terlalu rapat dengan kalian sebab aku tahu aku bukan selayaknya berada di kalangan kalian.Aku tidak sesempurna kalian.AKU kini semakin sedar siapa aku dibandingkan dengan kalian.

aku NORASHIMAH NORKAMAL ingin memohon maaf dan mohon semoga segala apa yang berlaku sesaat dua kita dulu harap dilupakan dan anggaplah ianya semua kesalahan aku,kelemahan aku,kekurangan aku,kecelaan aku dan semuanya atas aku.Aku mengharapkan sokongan kalian dan doa kalian semoga aku tetap begini dan tidak lagi AKU yang dulu.

salam semuanya;)

2 comments:

wanita mutalib said...

dik, yang terbaik buat kamoo kay..
akak doakan kamoo sentiasa di jalan yang benar..
sama2 lah kita perbaiki diri ya dik..
time kasih jenguk akak :)

sHEmA_sHImoT:D said...

:) tapi saya tak sekuat kakak.

cuma berlagak kuat.

moga kita dekat dihati DIA kan?:)