Kawan Baik sy

Tuesday, December 22, 2009

Selepas terpengaruh dengan kak pin yang post kan entry bersama kak wani ardy..Now my turn..;p,Act mencari jugak hari mana yang sesuai..Tapi now rasa sesuai dah..sebab semalam kami masing hot..

Tapi mujur masing masing bijak mengawal keadaan dan situasi dimana kekasih saya ini sedang dalam bulan kiambang dan saya sedang meninginkan bantal.

kita memang tak perlu selalu jumpa
tapi tanpa kamu efa aku boleh jadi bengong

kita memang tak perlu saling rindu
tapi pulangnya aku pasti mahu kamu

sejak tido sekatil,tidur sebantal
makan bersama
nyanyi bersama
gila bersama
dan kita pernah nangis bersama

aku paling rasa takut kalau kehilangan kau efa.

i lebyu!so much!

::sangat senang nak jumpa kekasih tapi bukan senang nak jumpa sahabat,;)

after eid

Monday, November 30, 2009
saya mulakan entry kali ini dengan Bismillahhirahmannirohhim..
supaya sy bisa menulis dengan tenang tanpa amarah dan dendam..permudahkanlah semuanya..amin..;)

sy bahagia dengan encik masrizan saya.Fullstop!sometime i just hate this feeling because when i miss him,its hurt so much!damn much!
cant stop loving him just same like i cant stop miss him

*sigh*

he just too busy with his life.Too much.Dunno till when i can afford this feeling,but telling u the true i cant understand ur life kanda.Its hard for me accept all this.But i love u..so much!(T_T)
but i will learn bout it slowly and i've pomise before to behaved n just get it easy n slowly right?..promise u..;)

weekend at my hometown,lots of laugh n tear.Just God knows everything.Im tired being a shadow..realy tired.its just like im not one of them.nothing to proud at me,means nothing to show them bout me.Plus my thousand weekness.People,i still have a feeling,why u all so mean?

sob..

no one can understand me.no one..;(

i still have a sense,what ever u said what ever u do.please think bout me too..i love u so much people.and i'll neva hate u even u trying to kill me,but please care bout my feeling too..i dunno till when i can be kind like this but please before it getting wrost..and dont worry cz u are forgiven..;)

everything going ok bout debit n credit for this month,alhamdulillah at last i can manage it and i can stop my self from buying useless things..;)

lastly,stop being hipocrit and make mess with me,its nothing u get from there.Dont disturb my life plus dont interfere my problem.im not the OLD shima.im trying to be matured..dont hurt me..plz dont hurt me..atleast gimmi some chance to feel happy before im going..far away from u all ;(

im so sorry if im hurt u all..realy sorry..

*hug*

keperluan atau kehendak

Friday, November 20, 2009
memang pelik kan?bila sepatutnya dizaman yang selalu sangat kekeringan aku patutnya lebih kurus berbanding dulu..tapi makin besar pulak..;).mungkin sbb kelaparan satu hari di pejabat disambut pulang dengan masakan makcik yang memang kadang kala boleh buat leleh air mata kerana kurang sedap dari masakan emak yang kurindukan amat..sebab tu bila balik kampung makan tak ingat..sebab semuanya makan free dah merengek saja sudah dapat..;')..mama...anakanda tidak okay disini..maaf menipu mama dengan mengatakan semuanya baik baik aje..

memang pelik kan?bila sepatutnya insan yang bergelar pekerja sepatutnya tidak akan kekeringan begini.tapi inilah hakikatnya..nope..bukan saya mahu biar papa asal bergaye.tapi janganlah sehingga semua tahu aku ini sedang sengkek..;))..malu..sebab bila bekerja makin banyak keperluan dan kehendak..sehingga terabai keperluan demi mengejar kehendak.Hatilah paling susah utk dijaga bila kehendak itu membuak-buak.Sedangkan keperluan yang perlu diutamakan..Haih..masih susah nak menjage poket bila kehendak mendahului dulu..shima shima...

tahu?paling saat aku tak boleh lupa bila mencarik beberape kepingan syiling utk mencukupkan 60sen utk hanya membeli sarapan pagi..kan kehendak tu?padahal masa itu kekeringan di tahap maksima..kan kehendak yang mendahului dulu sedangkan keperluan aku lebih kepada mengisi minyak motor dan membayar parkir..ke tempat keje..yeah..keperluan bekerja 5 hari setengah seminggu utk mendapatkan keperluan dan kehendak.

dan bila begini..call sane sini..cari mana hutang yang belum berbayar..padahal aku ini paling malu untuk meminta kembali yang telah diberikan..dan sasaran utama aku adalah mendail nombor abah..baru nak mula bicara abah terus cakap die sedang memandu membanting tulang utk adik adik aku di kampung.Terus mati bicara kehendak memerlukan waima senot biru atau merah..anak pun tak dapat tolong babah...memang patut dimaki aku ini.

dan bila begini..terkenang emak yang kerja pagi dan malam dan abah yang sudah tidak sebumbung dengan emak.mati hasrat nak masuk jadi pelajar semula demi mengejar cita cita.Dahulu kan adik adik yang cemerlang keputusannya tempoh hari.Sedangkan kakaknya ini?Yeah..inilah pengorbanan demi pengorbanan yang harus aku tempuhi.Ingat lagi mase sedang mengulangkaji dua tahun lalu pada masa besoknya harus menduduki peperiksaan terpenting dalam hidup dengan matapelajaran paling aku suka dan yakin boleh score baik.Tapi bila mengenangkan mana dapat aku pergi jauh walau dengan keputusan terbaik.Terus tutup buku dan turun kedapur menanak nasi untuk dibuat nasi goreng untuk paginya..Demi memenuhi keperluan perut adik adikku..supaya pelajaran mereka tidak terganggu demi perut yang kosong..

ada kalanya aku perlu mementingkan diri kan?aku kuatkan hati..aku harus pergi jugak masuk ke tempat gah itu demi menutup setiap mulut dan fikiran manusia bahawa aku ini kolot dan bodoh dan pemalas utk bergelar siswi.Tapi terpatah semula bila mengenangkan babah..adik adik dan lebih lagi mama..

jengah menjengah ke blog kakak kakak yang aku sengaja cari yang jauhnya di tempat org..yang untungnya dapat berada di sana..perasaan itu datang semula..tapi aku harus kuburkan ia..harus..untuk abah..utk mama..untuk adik adik.

aku harus memenuhi keperluan dan mematikan kehendak..harus..bantu saya..;(

adik adik saya

Thursday, November 19, 2009
hampir terlupa..
adik saya ikmal,my last brother,
dia dapat no satu dalam darjah..
im proud of him..realy proud..
and he just asking a book for present..
(T_T)
adik u make me cry..
u a such a realy2 gud son n brother ofcz..
study hard eh sayang..
akak tahu kamu boleh
dan hanya kamu harapan kami..
belajar rajin-rajin..;)

adik saya 2nd last shuhada
dapat 2A 1B 2C
alhamdulillah..
kamu boleh lakukannya kan ada?
even kamu degil..
bagus..;)
kakak bangga punya adik seperti kamu..;)

dan aku sangat berbangga dengan mereka
sangat
kerana
dengan keadaan family yang berpecah belah
dengan kekurangan hidup
dan hidup secara terlalu kesederhanaan
adik-adikku boleh lakukannya..

DUA SITUASI

Monday, November 9, 2009
aku ada dua situasi di sini..

situasi satu
umum,semua pasti tahu tentang kemengan pihak negeri sembilan dalam perlawanan bola tempoh hari di bukit jalil.
baik..
satu,penyokong yg datang dari jauh dan bersemangat kental mengharapkan kemenangan pada pihak mereka.
dua,memakai merah dengan lambang kemegahan dan kemenangan,
tiga,punya satu misi.Jika menang padan muka sama si kuning.Jika kalah FAKLU 'semua'.SEMUA sekali lagi..

bukti satu,dh kalah,patut diam dan tunduk.Tapi membakar pula kerusi.
bukti dua,dh kalah patut malu.Tapi membaling pula mercun bagai.
bukti tiga,dh kalah patut mendoakan kejayaan akan datang.Tapi membuat rusuhan tumbuk bertumbuk pula.

padahal.tempat tarungan bukan negeri masing-masing.FAM dh cuba melebihkan merah dengan macam macam cara.Sedangkan kuning harus berjalan jauh untuk masuk kedalam gelanggang.
TAPI kenapa kerana marah,kerusi dibakar?boleh ubah keputusan kah?atau boleh buat adekan permainan lagi?
TAPI kalau pun bermain sekali lagi.Kalau sudah takdirnya kalah dan menang pertarungan.Apa nak dikata lagi?CUKUP!

Malunya pada obses yang pada rasa aku tidak kemana.Kalau menanglah merah.Dapat ke serumah seribu?Atau dapatkah seorang sebini?Atau dapat seorang seladang?

Apalah nak dimarahkan?Apalah yang mesti di amukkan?Apalah yang mesti di apikan?

Sedang kemenangan itu satu hanya kepuasan dan kalah pula hanya satu keputusan.Bikin malu saja.Terus jadi merah mu lambang rusuhan,lambang amukan,lambang ketakutan mereka yg memandang.

Jadikan lah sesuatu itu hanya sebagai hobi dan minat.Jangan jadikan ia isi dalam daging.Sebab tiada apa yang kamu dapat.Melainkan kamu sendiri boleh turun padang dan buktikan kamu lagi hebat.Cuba lah!Boleh?

Dan aku bukanlah penyokong kuning.Fullstop

situasi dua
aku ada kenalan satu dua sepuluh.Kenal gitu gitu la.Tak rapat tak ingat.

Baru baru ni ada buat PP(Private Party) sempena birthdaynya knon.Baik.Sewa satu apartment rm250,harus wajib bayar dulu rm500.Sedangkan..anak mentah ni masih belajar dengan kegunaan duit ibu ayah.Ada kereta sudah megah.Angkut sana sini betina.Layan sikit sikit.Pap!'pinjam duit yang,ai nak buat party'tapi...takde pun selit 'yu join la sekali'.si betina ni lak baik hati..kawannye pasal.Kasi..sekarang diam. duit kemana kawan kemana.Cop!bukan itu niat nak cerita sebenarnya.

alkisahnya.tentang budaya sekarang.akibat perkahwinan campur mungkin.Budaya melayu hilang ditelan zaman.Hilang juga di telan kemodenan.Melayu selalu dikaitkan dengan ISLAM.Dan ke-ISLAM-an tu sendiri hilang.entah kemana.Bila semakin kenal dengan manusia.Semakin aku kenal dengan dunia.Memang aku ni sedikit 'silly' tentang zaman.Agak terlewat sedikit.

Tapi sedihnya melihat yang bangga dengan kejahilan mereka.Bangga dengan kekafiran mereka.Serta bangga dengan kebodohan mereka sendiri.Belajar tinggi..tapi akal letak kat kaki.

umur masih muda..belasan tahun.tapi bukan hingusan lagi.kerana semuanya sudah pandai.tapi bodoh dalam menilai baik dan buruk.chop!pandai mungkin tapi lebih suka ikut nafsu dan memilih yg buruk dari baik.kan?

megah bila dipuji ,lebih megah bila di angkat tinggi sampai lupa yang LEBIH TINGGI.mungkin dalam benak mereka 'ahh!masih muda.lambat lagi nak mati.Dan tua nanti taubat la!'.kan?tak usah tipu sbb aku pun pernah belasan tahun dan aku pun pernah buat dosa,sbb aku pon penah jahil sbb aku pon pernah terfikir begitu!sumpah!tapi..mana nak tahu cara dirinya kalau tak jatuh dulu..mana nak tahu salahnya kalau tak buat dulu.kan?lama-lama baru terfikir,baru cari..skrg zaman dh moden..google sane sini .Pap!jumpa....lepas tu baca.lepas baca baru buat keputusan,masih di takuk lama atau ingin lari.kan?

aku memang suka mengomel tentang dunia.memang suka.

ketika cinta bertasbih

Friday, November 6, 2009
cinta adalah kekuatan
yang bisa mengubah duri jadi mawar
merubah cuka jadi anggur,
mengubah sedih jadi riang
mengubah amarah jadi ramah
mengubah musibah jadi muhibbah

itulah cinta..

setelah cinta ku uraikan dan ku jelaskan panjang lebar
namun jika cinta ku datangi
aku jadi malu pada keterangan aku sendiri

meskipun lidah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah,cinta ternyata lebih terang
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya

kata-kata pecah berkeping keping begitu sampai kepada cinta..
dalam mengurai cinta,akal terbaring tak berdaya
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur
cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan

NUR KASIH

Thursday, October 29, 2009


hari ni rasa teruju nak cerita tentang drama siri yang memang sedikit sebanyaknya memberi impak pada penonton and yes!so do i!


aku teruja menunggu jam 9 malam semata-mata mahu melihat kesabaran Nur Amina,kelembutan beliau dan cara beliau menangani sesuatu situasi.Semuanya dengan ALLAH.Semuanya dengan pegangan Islam.

maaf entry aku sekarang ni macam banyaknya berbaur mulia kan?

bak ada seorang kenalan yang pernah 'memuji' aku dengan sinisnya

"yu tau tak yu ni sebenarnya berlagak mulia??"

owh my!memang sangatlah ai terasa waktu itu..sesangatnya.Maaf dan terima kasih,mungkin pada awalnya aku rasa ada kebenaran kata si pengadil bebas ini,tapi dalam masa yang sama ada detik dimana hati saya berkata

"aku sedang jadi mulia,tak bolehkan kau menolong aku waima sedikit dengan ilmu yang ada di dadamu?"

itu aku shima yang dulu,yang masih bersisa AKU yang dulu,sekarang aku sedang membuang Aku yang dulu,boleh kan bantu??jangan menghambur tanpa bertanya,tanpa selidik okey?slah ke yang najis nak jadi suci?boleh je right?kalau tak kenapa wujudnya mandi wajib?mensucikan diri dari hadas?besar atau kecil?sama kan??


hmm..berbalik pada kisah Nur kasih..siri drama begini pada aku harus di teruskan dengan berbagai kisah lain,yang pastinya semuanya penuh dengan nilai2 keagamaan,kekampungan.Bukan tentang sosial life yang memang memberi impak tapi banyak yang buruk dari baiknya.

seperti mana satu malaysia melihat Nur Amina seorang gadis yang baik,ayu dan sopan sudah pastinya watak Nur Amina tu leh jadi role model buat semua gadis-gadis kat luar sana yang masih jauh tersasarnya.tabik springg la tok pelakonnya yang betul2 membawa watak tuh dengan baik dan menjiwainya dengan baik.

entah bila kah pulak masa utk aku??;))sedang berdoa agar jodohku nanti biarlah yang boleh memandu aku ke jalan ALLAH..;)amin..;))

biar cuma hanya DIA

Wednesday, October 28, 2009
biar ALLAH yang tahu
biar cuma dia

kerana manusia takkan pernah mahu mendengar dan faham melainkan ALLAH
yang sentiasa ada untuk mendengar
yang sentiasa ada untuk membantu
yang sentiasa faham akan rasa sunyiku

minta sebutir kebahagiaan dariMU.

amin

biarkan kosong

Tuesday, October 27, 2009
tak sangka makin mudah sekarang

mana kekuatan kamu shima?

*tunduk*

mohon bantuan

kita hnya mampu merancang tapi tuhan yang bisa menentukan

kepala makin diasak asak dengan dugaan dan cabaran
saat ini paling penting kena harus pandai pilih satu keputusan
dan yang pasti keputusan itu lah yang akan jadi permulaan episod baru

doakan yang terbaik,insyallah baik semuanya.;)

looking for new job or countinue my study that can give problem to my dad n mum and sibbling for sure.

*sigh*

untuk kalian lagi

Friday, October 23, 2009
untuk mulakan satu perubahan dalam hidup bukannya mudah
sedangkan manusia disekelilingnya hanya pandai bercakap tanpa faham
sedikit sedikit aku mula mendaki,mungkin insyaallah akan sampai ke puncaknya.kalau boleh tak mahulah ada luka di kanan kiri atas bawah
aku mahu sempurna.
iman masih tak cukup kuat lagi tapi akan aku cuba.
pokok pangkalnya hati bukan?baik dengan manusia kadang kala seakan akan dekat dengan syaitan
tapi baik dengan Allah seolah olah dekat dengan syurga

memanglah kadang kala manusia ni pandai cakap saja.
tapi untuk melakukannya subhanallah..tuhan dan dia saja tahu

ada setengah manusia yang kenal aku dari awal,mungkin akan herdik aku,mungkin akan caci aku,atau paling mungkin akan perli aku.
tapi tidak mengapa,aku tiada sikit pun masalah dengan semua itu.hnya tuhan yang tahu bukan?

yup,dulu aku liar,dulu aku sedikit moden,dulu aku sedikit 'nakal'.
dan aku harap semua itu akan hilang,bila aku fikir fikirkan malu pun ada dengan diri sendiri tentang AKU yang dulu..hingga kan kadang kala bertudung,kadang kala tidak,kadang kala baik,kadang kala jahat.
aku seakan akan terikut-ikut dengan manusia,jika si polan ini 'nakal'aku ikut nakalnya.jika si polan ini baik,aku turut sama baiknya.itulah..dekat dengan ALLAH juga ada baiknya.

kini aku cuba tidak liat bangun pagi,kini aku cuba dekatkan magrib dan isyak,kini aku sedang cuba bangun jika tersedar tengah malam,kini aku sedang cuba menghafal doa-doa..doakan aku ya kalian?kadang kala aku tersedar,sampai bilakah hayat aku ini,entah esok atau lusa tamatnya ia.subhanallah..

mengejar dunia yang tak pasti.itu AKU yang dulu.mungkin aku masih tak cukup dapat yakinkan mereka tapi aku cukup yakin dengan diri aku sendiri kini aku,akan berubah.insyaallah..

kalian yang pernah aku sakitkan hati
kalian yang pernah aku maki
kalian yang pernah aku buang ketepi
kalian yang pernah sesaat duanya dicuri aku
kalian yang pernah sesaat dunia menemani

aku NORASHIMAH NORKAMAL,tidak terniat walau sedikit melupakan kalian,tapi AKU cuma mahu ruang untuk diri aku sendiri yang AKU rasa lebih baik dari terlalu rapat dengan kalian sebab aku tahu aku bukan selayaknya berada di kalangan kalian.Aku tidak sesempurna kalian.AKU kini semakin sedar siapa aku dibandingkan dengan kalian.

aku NORASHIMAH NORKAMAL ingin memohon maaf dan mohon semoga segala apa yang berlaku sesaat dua kita dulu harap dilupakan dan anggaplah ianya semua kesalahan aku,kelemahan aku,kekurangan aku,kecelaan aku dan semuanya atas aku.Aku mengharapkan sokongan kalian dan doa kalian semoga aku tetap begini dan tidak lagi AKU yang dulu.

salam semuanya;)

untuk kau atau kau atau kau

aku dh tak ingat bila
tapi aku ingat satu
sejak dari hari itu aku ini berjalan sendiri tanpa kasut tanpa payung tanpa baju tebal
bawah hujan
bawah terik matahari
aku jalan sendiri
tiada siapa bantu
tiada siapa dukung
tiada siapa payungkan
dan aku masih ingat betapa sakit dan pedihnya waktu itu
takkan aku boleh lupa

aku tak ingat bila
tapi dari tarikh itu
aku jadi lupa apa makna sayang
apa makna cinta
dan apa makna kasih
yang cuma aku tahu apa makna kebencian

aku tak ingat bila
tapi sejak tarikh itu
aku ini macam anak kecil umur tujuh tahun meringkuk bawah katil
takutkan pari pari gigi yang akan ambil gigi mereka
aku ini macam kaca dalam kulit
bila kena akan sakit
aku ini bagai bunian
yang impikan hidup macam manusia
tapi manusia itu muliakah hati mereka?

aku tak ingat bila
tapi sejak hari itu
hati ini jadi keras
hati ini jadi benci
tapi bagus tiada sedikit pun dendam

tapi bagus juga aku tak ingat bila dan bila tarikh tarikh itu

dan sekarang aku nak tanya,
aku matikah tanpa kalian?
tidak bukan?
jadi untuk apa aku risaukan
aku bernyawa sihat sedut nafas hembus
jadi apakah masalah kalian?
kalau tiada bagus!
terima kasih.

kun fa ya kun
tuhan itu ada
tuhan itu adil
tuhan lebih tahu

oh tidak mengapa,
tak perlu minta maaf ya
saya sudah maafkan kalian
moga-moga tuhan sama maafkan kalian.
amin..

dan tiba tiba aku dah tak ingat apa salah mereka
bagus kan?
ambil la lagi kesempatan yang ada selagi hayat ini masih ada selagi hati ini masih baik
jangan sampai aku mati atau kau mati lupa nanti kau masih ada hutang kemaafan sama aku ya.

maaf,entry hari ini agak kurang sopan tapi buat masa ini aku sedang sama dengan lava cair hitam oren pekat yang merah kuning bahayanya.

ehem..ehem..buat manusia manusia dan manusia sana
dengar ya
aku sikit pun tidak hairan jika kamu memainkan aku,sikit pun tidak
cuma yang aku hairankan
kamu fikir kamu bagus ya?
kamu fikir kamu malaikat ya?
atau kamu fikir kamu tuhan?
yang sempurna semua yang tiada cacat celanya?
hmm??
sempurna itu hanya tuhan saja yang tahu apa dan dimana tempatnya

dan buat sesiapapun yang terasa,sepanjang aku menulis tidak pernah aku bisikkan siapa kamu melainkan dengan nama pena encik dan encik
jadi buat yang terasa maaf ya,aku dh lupa siapa kamu dan bila kita kenal dan bila kita pernah jumpa
aku jadi imsomnia sekejap,dan jgn risau tiada pun walau sedikit masalah dengan kamu,kamu atau kamu
mahupun ada diantara kamu yang mungkin pernah tahu siapa kamu dan kamu
ingin sukacitanya disini saya umumkan saya meminta maaf jika apa yang tercatit dan tertulis disini menyirat hati anda atau anda,sy ini banyak silapnya.maaf ya

sekian.

it just my feeling

Wednesday, October 21, 2009
just wondering
perlukah kita mengikut trend semasa
maksudnya.

contoh 1
jika si meon ini punya dslr,nikon.lense bagai
kita main sama
sama-sama dengan ah chen,muthusamy dan semualah
matlamat kata satu
hobi,minat,cari makan
jadi macam mana yang lain ikut sama nak cari makan?
hobi dan minat itu mungkinlah tapi sampai bila?
sampai camera dah hanyut masa?
sampai muncul pula hologram?
saat itu hobi dan minat dah jadi lain
betul tidak?


contoh dua
semua mahu jadi model
jika semua model photoshot tak pakai baju kurang kain tak boleh kah?
kenapa mesti yang montok montok
kenapa mesti yang comel lawa
kenapa mesti yang seksi meksi
kenapa mesti yang mengiurkan
jadi trend itu kemudiannya membawa kepada apa?
semua pasti sedia maklum
dan trend itu makin lama mungkin akan menghilang bila makan usia makan zaman


apa lagi ya?hmm..aku saja yang tak uptodate agaknya..

tiada tajuk

buang jauh jauh rasa itu tiada gunanya
lambat laun akan perlu juga

antara cita cita dan kehidupan
aku pilih cita cita dahulu
masih banyak yang belum tercapai
masih banyak yang aku mahu ada dan lengkapkan berbanding dengan kehidupan yang mungkin bakal meranapkan segala.

mungkin makan tahun,mukin makan masa.
tidak mengapa kerana aku tahu akhirnya aku juga yang akan ada
pedulikan sama orang
pedulikan sama cakap cakap
pedulikan sama lambat atau cepat
kita punya hak masing masing

biarkan kosong

Tuesday, October 20, 2009
*senyum*

dunia dan manusia
alam dan fana
masing-masing susah untuk dipisahkan.
kadang kala kita nampak manusia ini sperti redha tapi dalam hati walau semut pun tak tahu.

bila sudah melangkah,memang kita tidak akan boleh berpatah semula.walau setapak.akhirnya minta semua redha.semua ini takdir.yang tertulis dan yang ditentukan.akhirnya berserah.

sedangkan ada manusia di ufuk lain menyalahkan dari segala aspek,mengapa,kenapa dan akhirnya tertawa.mereka anggap manusia itu tiada hati dan perasaan lainnya.biarkan.buang jauh jauh dan lupakan.anggap semuanya kesilapan yang tidak akan berulang lagi.

senangnya hidup bila manusia rasa dia jauh lebih tinggi darjatnya.payahnya jika manusia itu terpaling sama dengan tanah di jalan.

hari ini esok semalam lusa dan akan datang.mungkin kita bersama tapi bila lain saatnya siapa tahu.

sy mahu berehat dengan dunia pinjaman ini.mahu berehat dengan permainan duniawi.apa yang ada.

pejam mata.hirup udara.dah kamu akan tahu dimana kamu ada.dan siapa yang kamu ada.
senyum
ikhlaskan hati
supaya kita tahu siapa kita.

amin..;))

aku masih simpan

Sunday, October 18, 2009
petik satu kata

"ke awk mahu buatkan untuk saya"

bukankah kita harus lebih mesra.
tapi kita makin jauh kan?

tak sangka apa yang sy takutkan benar terjadi
semua manusia di dunia ini tidak sempurna awk

lewat usia manusia akan berubah rupa juga

selamat bermimpi semua..;)
aku ini pecinta tegar.

tunggu sikit masa lagi.
aku akan pergi dari semuanya.

bukan mahu lari
tapi mahu mencari

terima kasih buat semua
kerana walau secara tidak lansung kamu mengajar aku tentang sesuatu

kesilapan adalah guru terbaik

aku tak perlukan banyak masa.waima sedikit pun tidak
cukup aku kenal tiap ragam manusia yang buat aku berguru dengan dunia

contoh
ada seorang manusia
aku hormat aku sanjung dan ku kirim selamat buatnya
tapi entah hitam dalam hatinya
macam lahanat yang aku dapat
manusia,aku ikhlas tiada niat menyimpang
aku gembira lihat dunia kau
aku sakit lihat kau jatuh sedikit
kerana bagiku sesiapa pun disekelilingku adalah saudara aku
terima kasih

manusia dua
aku suka aku sayang sebagai teman yang entah bila aku rapat
tapi entah mana silapnya teman itu menyimpang dikit hendaknya
aku layankan saja
asal mereka bahagia
sakit dicari aku
jatuh dipanggil aku
girang dicampaknya aku jauh
lihat aku dengan yang lain,merah biru muka menahan nafsu
bila aku tanya apehal
nothing!we just friends..
terima kasih.kau buat aku belajar manusia segelintir kamu

manusia tiga
aku teman dia sehari hari
aku angkat dia bagai tiada langit
dan bagai tiang kukuh tulang ini.
bila sesaat itu dia hadiahkan,makin hari makin jauh
makin seminit makin sedepang.
pun tidak tahu dimana silapnya
tapi.
tetap terima kasih kerana sesaat waktu kamu
dan terima kasih gurukan aku tentang sesuatu

manusia ini berbagai rupa,bentuk dan ragam
mungkin aku yang lupa diri atau mereka yang tidak sedar hadirnya aku?

bunda,anakda rindu ribamu.

perempuan ini sensitif

Friday, October 16, 2009
bila lagi akan dapat rasa sempurna itu..
bila akan ada peluang lagi untuk rasa sempurna itu?

janji aku tak akan sia siakan lagi.

rindu untuk bercakap dengan kucing.
mereka lebih memahami.
mereka lagi mahu dengar
mereka lagi ada rasa simpati.



rindu mahu rasa hangat di kaki
bila mereka tahu aku perlukan mereka di malam hari
bila mereka tahu di tempat itu paling selamat dan selesa berada
bila mereka tahu aku marah dia masuk bilik lewat

sensitif ini tak boleh hilang punya.
akan sebak bila lihat kucing di jalanan
akan sebak bila lihat anak kecik di rangkul ibu
akan lebih sebak bila lihat pergerakan anak di dalam perut ibu.



tahu...aku sedikit melebih lebih.
kan aku budak budak lagi.

*sigh*

kenapa lah dengan manusia.
buang anak sini sana.
kalau tak mahu beri sama aku
sumpah aku akan jadi ibu terbaik.

dan sesungguhnya

Wednesday, October 14, 2009
aku diciptakan didunia ini dengan 1001 kekurangan
aku dilahirkan di dunia ini dengan 1001 kejahilan
dari kecil aku diajar dengan keserdahanaan
dari kecil aku di tatih dengan kesedaran

cumanya kadang kala aku jadi sedikit lupa diri
cuma terkadangnya aku jadi sedikit hidung tinggi
cuma terkadang kala aku jadi meninggi diri
dan akhirnya aku jadi lupa dimana aku berdiri.

siapapun aku,
siapapun keluargaku
siapapun kawan kawan ku
siapapun kamu

kita ini hidup di dunia yang punya PENCIPTANYA
kita ini hidup atas dunia yang hanya DIPINJAMKANNYA
kita ini bernafas dengan udara yang DI IHSANKANNYA
kita ini berbahagia dengan KEIZINANNYA.

jadi maafkan aku

meminjam masa kamu
meminjam waktu kamu
merasa kasih kamu
menagih syg kamu

sesungguhnya kesunyian ini kembali.
sesungguhnya kesedihan ini betandang kembali

rindu RAMADHAN yang lalu..
amat..

mimpiku

dua hari ini aku punya perkara baru yang akan menjadi teman setia aku selepas ini.
perasaan itu semasa berlari,tenang..ibarat aku lari dari seribu kekalutan,dari asap tebal hitam..dari semua manusia di dunia.bila letih ada satu perasaan lega.hanya tuhan yang tahu.

ya!Hanya Tuhan yang tahu.

bahawa hidup kucar kacir,bahawa keinginan aku jadi debu,segala mimpi aku jadi ngeri.

selamat pergi awk,sy iringi awk dengan doa dan harapan...;)

aku pasti boleh mulakan hari baru seperti biasa.shima kan kuat??;)

ia cuma mimpi...semuanya mimpi yang pasti akan tamat bila kita terjaga,bila kita tersedar bila kita terbangun..;)

keredhaan ini

Tuesday, October 13, 2009
dan aku masih tahu kau tahu segalakan?
hye encik..jangan sembunyi di sebalik layar cermin la,
jangan jadi pengecut!faham?!
aku sembunyikan semua ini sebab aku rase hidup aku jadi tersekat.
kau kan pandai semua,aku ni kan lahanat semata.kan??
kate bagus sangat,apesal tak reveal je?men curik2 pulak,men nyorok nyorok.xmalu ke??
kan kau bagus sgt!

*ketap bibir*

kalau keyboard ni boleh bercakap mesti die dh maki aku kaw2nye sbb aku patuk die kuat sgt.

aku benci lelaki itu.serius aku benci dengan sikap dia!kalau terasa padan muka!!

*jeling panas*

dan si encik,lepas pada empat mate ini bertemu aku lihat kita makin jauh kan?walau semalaman sy teman awk demi menyiapkan kerja awk,satu ucapan hadiah pun sy tak dengar dari awk,dah dua malam sy diam dan awk dah xcari sy lagi.tiada apa yang perlu aku selindungkan disini.semuanya ku luahkan sebab hipokrit itu mati.perhitungan sy tepat dan benar,sy dh bersedia dengan semua itu beberapa jam sebelum kita seiring.;)sy ok..

*tunduk*

jika ini takdirnya.sy xkan tanyer lagi kenapa.cukuplah titipan itu jadi saksi.

salam.

*sedang mengalami semput,apa ubatnya selain pam?xtahan..*

hari ini

apa pun hari ini,akan ku pastikan tiada lagi akan dtg
apa pun semalam akan aku pastikan tiada di masa depan.

dan dia masih lagi diam membatu.masih lagi diam memaku.
dan aku,masih menunggu dan menunggu.

hnya ALLAH yang Maha Mengetahui.
dan hanya DIA.

kalaulah boleh aku lihatkan laut sekarang.pasti lepas semua.

encik,smpai bila pun sy tetap disini.dan masih di sini.;)

dan hari semalam

Monday, October 5, 2009
penatnya tuhan saja yang tahu
tapi mudah mudahan lelahku ini berbalas dengan kepuasan yang tak ternilai dengan kata kata

bila lelah,aku jadi teringat pada yang lalu,dimana aku peluknya dari belakang dan aku pinjamkan bahunya untk aku sandarkan segala rasa dalam dada,dan ayat yang sering buat segala lelahku hilang...'penat??'dan aku hnya membunyikan 'hmm...'
ya,aku sedih..aku jadi hiba...sbb skrg aku tiada bahu siapa siapa utk dipinjamkan,aku tiada tangan kasar utk mengelus ubun rambutku..

si misai..rasa kita sama,tapi kenapa diamkan saja..kuburkan egomu sayang..

dan kepercayaan itu

Sunday, October 4, 2009
aku berpegang pada kepercayaan manusia
aku rela bergadai apa saja demi impian dan harapan manusia
apa pun yang terjadi aku tetap akan teruskan
mungkin ini namanya dugaan dan ujian dari ALLAH...
aku akan usaha mengatasi segala dugaan ini demi harapan aku sendiri
demi tidak menghampakan diri aku sendiri dan demi menyayangi diri aku sendiri
aku tidak pernah setekad ini.
moga moga segalanya di permudahkan..

amin..

keyakinanku..

aku sentiasa yakin dengan apa yang aku inginkan.
tapi keyakinan itu selalunya satu kesilapan.

sedang merancang sesuatu utk masa depan aku sendiri,
yakinkan aku utk berjaya
doakan aku kesana

amin..;)

sesat dalam cadar

Saturday, October 3, 2009
jadi lupa cara utk mengemaskan diri.
dua hari ini aku lebih selasa mencuci muka selang 3 jam,.tanpa secalit bedak,
bertocang kemane saje walau hanya pakai getah oren
entah mengapa.

im not in the rite mood
hari sibuk bakal menghampir selang beberapa jam saja lagi.
moga segalanya dipermudahkan.
amin..

salam semua;)

kehancuran disebalik keindahan

''hati mati jiwa pergi''


tanpa sedikit pun perasaan aku tggalkan bersama pesanan itu.jujur!

disuatu sudut,dimana tempat tercorot
meringkuk aku diam.buat kesekian kalinya aku mengkin akan dihumban ke kiri kanan.
lali perasaan ini dibawa angin
pergi.pergi.pergi.


di suatu saat.duduk tersesat.
mencari makna hakiki,mengapa dengan semua ini
YA TUHAN,YA ALLAH,YA RAHIM


kau berikan aku seminit waktumu,
membuat aku rasa istimewa sgt!
keliruku mati,hatiku benci
melihat,melihat,melihat


kau jauh walau sejari kita
terjatuh walau teguh aku disini.

mari sayang..

satu dua sepuluh!

Friday, October 2, 2009
baru mula melangkah sudah ada yang besa,alhamdulillah..;)
harap2 la dapat dan ada daya utk teruskan;)

thanxs GOD.;)

EARTHQUAKE

Thursday, October 1, 2009
selesai wajibku semalam,terpana pada skrin televisyen,dengan lagu yang sayu,
menitis jugak air mata,aku hnya mampu tersandar pada tiang dan melihat manusia manusia malang.
sungguh,hebat nya kuasa ALLAH.

disaat kemeriahan syawal masih lagi dirasai di bumi ku,tapi saudara ku di bumi mereka kehilangan hampir segalanya.takziah yang hnya mampu aku ucapkan dan al-fatihah buat mangsa yang terkorban.

utk kamu jiwa

Tuesday, September 29, 2009
sudah puas aku bicara sama jiwa,
dan aku putuskan untuk melangkah dulu.

apapun jua keputusannya aku terima..aku redha.
aku dah xmampu bermain dengan perasaan.

noktah.

aku dia dan kamu

Monday, September 28, 2009
aku cuba merasionalkan diri dan hati yg kini sedang bertolak tolak ttg perkara yg paling aku benci pada masa dan ketikanya.

mari aku letakkan diri aku dlam diri A.
situasinya aku dan dia sama hadir memberi sokongan masing masing ketika perlu,dan kami sama sama mengucapkan selamat bila rindu(agaknya).jadi kami tak slah antara satu dgn yg lain.itu pun jika rasa kami sama.aku pernah bertolak tolak tapi dia menarik.jadi?

persoalannya.
perlukah aku tanyakan ttg dia,ttg malam2 nya,ttg kehidupannya yang mgkin aku sedikit mengganggu.

aku jadi pusing bila memikirkan ttg hati manusia,aku pernah diajar agar 'jgn mengikut kata mereka,ikut apa yang kau rasa.kerana ini ttg dirimu,hidupmu dan matimu!' benar..mmg benar.

dan aku letakkan pula aku di dalam diri C.
bilamana aku bagai menggila menginginkan si dia,tapi si dia terlalu jauh kerana telah memiliki hati org lain walau yg lain itu tak pula sama.(mgkin)sakit juga bila mana yg di kejar tak dapat yg dikendong jatuh tercicir.

persoalannya.
perlukan aku tolak C sejauh jauh mgkin supaya dia faham.

inilah bahana terlalu memikirkan ttg manusia.yang akhirnya aku sendiri yang ranap.payah sgt ke utk faham wahai si tampan,malam kelmarin telah ku katakan dgn perlahan tapi tajam,hati aku miliknya.jangan jadikan aku manusia berdosa menyakiti hati kau.aku terlalu takutkan karma.

dan si misai yg ku kenali di setiap email email ku lain benar dgn si misai yg hadir di setiap minitku.entah mana pergi kelakarnya,entah mana hilang ramahnya.mgkin ada juga baiknya aku mengenali kamu lebih lama ya awk?kau terlalu sibuk dgn urusan seharian..terlalu...rasa bagai mahu menyambung email kau yg lalu.biar kita begitu kerana aku lebih bahagia dan mgkin kau lebih rindu.

sepurnama ini..

cinta tak semestinya memiliki,cinta tak semestinya bersama,
tidak salah jatuh cinta pandang pertama,dan tidak salah juga menyintai tanpa dipandang dulu.


peritnya hati bila tiada,sakit pula jiwa bila ada.


tapi ape guna berjumpa jika utk berpisah,benar kan kata kata itu.;)
tidak boleh menyalahkan takdir dan jangan tanya jika sudah itu jadinya.


ye.perempuan ini memang mudah menyinta.tapi sekali kata syg,cuma satu.sampai bila bila.


tanya dalam diri,kenapa die.jawap hati..kerana dia juga sama.
hati selalu benar,kdg kala tipu jugak.


bila diseru seru namanya lalu dia dtg,apakah maksudnya itu?bila ditatap2 wajahnya dengan senyuman lalu lelap,paginya dia hampir dengan juga senyuman.apakah tandanya?slahkah penilaian hati ini.


aku tak mahu digelar pembohong,tapi aku tidak main main dengan hidup sendiri.bimbang jika dianggap mengarut.baiklah..aku matikan diri.


tapi wahai si misai,kenapa terlalu berat,kenapa terlalu jauh sedangkan kita terlalu dekat.aku depangkan tangan utk melihat kau berlari kearah aku.


sempurna kah jika kita hanya begini?


argh!!!serius aku mmg gila.gilakan kau manusia.

si Cinta

Sunday, September 27, 2009
semalam aku mendengarkan puitis ini dengan di sebelah bahu seorang tampan yang baru kukenali beberapa hari,jam dan saat mengungkapkan kesukaan dan permulaan kecintaan,jauh ku menungkan di jendala,lelaki yang sedang berdiri teguh dlam hati.kenapa terlalu berat bibir utk kau ungkapkan Cinta?lama aku tunggu dan aku janji akan terus menunggu.tahu tidak kau Cinta yang aku sgt menginginkan kamu.Tolonglah mengerti benak dalam dada ini.

hari hari lalu aku terlalu menggila menunggu satu titipan dari kamu,dan kamu ada.sama bukan detik hati kita?tapi terlalu berat utk kau alunkan kata itu.

sehingga aku tak mahu meneruskan lagi perbualan kita,aku mohon diri juga utk lihat segila mana kau menantikan malam utk aku pulang.dan kau masih ada.kau masih menggila.tapi kenapa terlalu berat?

*sigh*

air mata aku cecah ke tanah kerana terlalu harukan ungkapan itu wahai encik.mahu lama lagi aku mahu tunggu?hingga kau titipkan kad undangan kah?yup,kau terlalu tinggi utk aku gapai.terlalu jauh.tapi boleh tidak kau turun perlahan lahan sedekat mungkin biar aku faham.

dan jika kau sebaliknya.bimbing aku utk mengerti segalanya.kenapa dan mengapa.

dan utk kau tahu,hati aku tak pernah berbelah bagi jika si tampan ini tidak hadir,tapi kini dia ada.aku mahu kau encik misai!hnya kau.

atau kau mahu aku yg mulakan dulu.dan saat itu entah apa reaksi kamu.

*menguis tanah*

selamat bercinta semua..;')

raya di mata aku

Friday, September 25, 2009
salam,peluk peluk,nangis nangis,
WET RAYE!!

kanak kanak bukan main melompat biarpon dalam sampul hnya berisi dua ringgit
senyum taksuda sambil melayang layangkan sampul hijau tanda,duit aku lagi banyak,kau??

emak emak beronggeng dengan kasut baru,handbag baru dan semestinya baju bling bling baru,berlawan lawan mengisi not not dalam sampul siapa lagi banyak..;)

kakak kakak,melawa dengan kebaya baru serta rambut fesyen baru dengan dicalit warna warna bangga,tapi dalam diam,handbag saja besar tapi pitis,kosong!benar tidak??

bukan kata salah beraya sakan,tapi pulang ke bandar semua menggaru kepale kehabisan ongkos.aku sndiri pon begitu..tahniah perempuan!

yang tinggal cuma bapak bapak yang duduk jauh di tepi bangku,dlm hati..apa aku nak bagi anak bini aku makan lepas raye ni.semua mereka baru,bapak bapak tak punya baju baru tak apa.tahun lepas kan ada lagi.kasut baru?tak usahlah,biar anak anak lepas dulu,biar bini merasa dulu.nnt merajuk,lagi payah.pernah tak terfikir?betul tak omongan aku ini..

*senyum*

encik misai,kenape kau bg aku dadah,jahat!!tgok..aku dh addicted skrg,kau nak bertanggungjawab??;p
rase nak delete no awk pon ade,tapi jap g awk msg gak;p
I LIKE YOU SO MUCH!!do u know that??

catatan harian saat internet tiada depan mata tapi masih punya buku nota

menjelang raya
lokasi dataran ipoh
jam 12.30 malam bersama sepupu sepapat adik dan kakak


hiudp ini memang palat
aku hidup dengan kasih syg manusia yang aku sendiri kurang tepat dengan ikhlasnya
melihat mereka mereka yg sdg bahagia
bercinta dgn harmoni
aku sndiri..

*sigh*

menginginkan kesempurnaan spt mereka mereka
harap kecintaan daripada kehidupan
aku sdg menjadi sempurna
namun masih jauh dan tggi utk aku capai

dan lelaki ini,tak pernah aku khabarkan rasa hati
tak pernah juga aku tanyakan dirinya

*senyum tangisan*

cuma bermain main dgn perasaan
cuma bermain main dgn angan angan yg aku pasti akhirnya aku juga yang ranap

mata aku melihat si timah mengusap usap perut,memainkan jemari di wajah si atan,tanda mereka bahagia
tapi dalam pondok usang yang mereka bina di tgh sawah
tiada siapa tahu,tapi nyata dan fananya mereka bahagia

kiraan aku,aku umpama sebatang busut
yang bila mahu ditatang dan dipuja bila tidak ditendang hingga tiada

aku sering yakin bahawa akulah manusia yang paling bertuah antara sekelilingku,tapi tanpa aku sedar sebenarnya aku lah paling hina.

-terima kasih dunia-

malam syawal ketiga
lokasi dalam bilik
jam 11 malam bersama telefon comel berwajahkan encik misai

rasanya makin dekat makin selamat
bila mahu bobok dititipkan selamat buat sesama kita
aku semakin bahagia,aku semakin senyum,
tapi aku juga semakin takit dengan waktu.

khabarkan ke aku ttg rasamu.
jika begitu aku juga sama encik misai.;)

aku sedang mencintai dlam diam buat sepurnama 20 hari;)
kau?

selepas sahur

Wednesday, September 16, 2009
dan lelaki itu masih seperti dulu,masih bermain dengan dunia,
bila kau nak sedar wahai lelaki bermate empat?
malaikat kiri kanan mu sentiasa mencatit perbuatan kamu
dan yang membalasnya ALLAH.

dan lelaki bermisai ini,masih juga begini..
berhari hari mendatang aku takkan dengar khabarmu
moga kau juga menggila mengingat aku
dia kembali memberikan senyuman pada aku tiap pagi;)

*senyum gatal*

semalam mencari pakaian baru,rimas dengan suasana ramai,
mungkin bukan aku saja yang berkira-kira mahu membeli di saat akhir
tapi berdarah hati dengan si penjual yang gatal telo
kau nak menjual barang ke nak menjual diri?ckuplah,aku takkan kembali ke jalan itu untuk membeli.sumpah.

*melepas keluh*

si pemikir manusia suke menghabur tnpa ditanya,berkali telah aku ingtkan..tnya sebelum memanipulasi,
aku bukan suka tidak berpuashati ttg apa apa,tapi aku bersifat kesempurnaan,bukan semuanya carcamarba

aidilfitri makin menghampir,selamat buat semua..

i think im in love again..its been a month and 7 days..;)

si ranap

Sunday, September 13, 2009
mungkin bukan sekarang,bukan juga akan tiada.
perempuan ini mudah benar rapuh sekarang..

iyelah dia jauh nun di atas sana,tak mampu aku nak gapai.
dan tak mampu lagi untuk bertahan

diam sehari dua,dicari mereka,tapi tak pasti keinginan yang jujur dan ikhlas.
kalaulah dapat bace hati dan fikiran orang.

si burung pipt mane nak sama dengan si enggang
biar perempuan ini jalan tertunduk..
biar..

si perempuan yang seliat gula gula getah

persoalannya,kenapa aku yang rasa,kenapa tidak kau?
kenapa hati aku ini tidak mati dengan rasa,
kenapa jiwa aku ini tidak tertanam dek perasaan.

perempuan ini memang tidak pernah serik walau berkali kali
tapi dengan kau kaku aku menjadi jadi
kutukan makiku makin bertambah tambah
rasa hinaku berganda ganda

kau buat aku rasa istimewa,walau cuma sesaat,
kau buat aku rasa selesa walau cuma sehari.

tapi kenapa hanya aku..

kata kau hati aku

Friday, September 11, 2009
kata perempuan ini

kun fa yakun.
tidak ada apa yang pasti.
cuma tuhan.
cuma dia.

cuba, kalau mahu.
jangan, kalau tak tahu.

:) 


kata hati aku,aku tahu dia suka aku..;)thanks kakak fynn jamal.

si gila yang sedang menggila

hey org tua!ya kamu,mari sini..kau buat aku gila kau tahu?kau buat aku sakit dalam,dalam sini,mari aku tunjuk.

*sigh*

nampak tidak?paham tak?jadi?

*ketap bibir*

tiap hari aku rindu kamu encik misai,aku dtg ke kantor ini semata mahu melihat titipan kamu.jujur.
tiap saat aku duduk di kerusi hanya untuk melihat titipan kamu yg singgah.tak tipu.sumpah.

To who it may concern

Wednesday, September 9, 2009
hey manusia, kau terlalu jauh walhal sejengkal jarak kita
hey manusia, lihatkan aku lihat depang ini terbuka
di suatu masa yang kamu dibuang ke kiri kanan sini sana
aku sudi mengambilmu walau di celah mana-mana

aku ingin engkau melihat aku tapi tembok tinggi mengekang jiwaku
aku mau dilihat sebagaimana kau melihat
aku ingin dipegang sebagaimana kau memegang

aku ingin dicinta
tapi kau bukan milik saya
milik saya
milik saya
milik saya
benci
benci
benci

PURNAMA TAK BERBAKI

subuh sudah mula habis
mata jangan menangis;
biar pagi datang.

mereka yang terawang
ada tak berbayang;
biar dia pergi.

sepurnama tak berbaki
kembali ke kamar sepi;
biar tuhan jaga.

untuk yang rindu dia
di sini menunggu kita;
biar satu hari.

biar pagi datang
biar dia pergi
biar tuhan jaga
biar satu hari
tempoh ini balik ke tangan
bermereka berpimpinan
demi pelukan kabus-kabus
demi indah mengongsi hembus.

kredit to fynn jamal(klik sini)

still waiting

tak tahu patut resah atau senyum,
tak tahu perlu menunggu sehingga pulang atau buat keputusan sekarang.
encik it almost a month..,nak tunggu sampai bila awk?
tell me what am i to you,that enough to made me throw this stupid feeling,
yup its was stupid when i thought that u need me too..
n it was stupid becouse of me,easly love u just like that.
we are too much needed each other since we've been talking bout all our day dear..

aku mudah ranap sekarang,aku mudah menangis skrg,
entahlah kenape..jangan tanyakan,makin lama aku rasa aku makin jatuh semula.

i know it was just me..not you rite?
go away..far till i cant see u..
miss him damn much!

dia lagi dia lagi

*berpusing pusing keliling katil sambil memaki diri*
asyik fikirkan dia..dia lagi dan dia lagi..
awk..leh tak stop mail sy..plz..
sy cuma tak mahu tertipu dengan perasaan dan hati..plz..

sy rindu awak..tiap minit tiap mase..tiap waktu..
jangan mainkan minda sy..

dan akhirnya..

Friday, September 4, 2009
great!..
g main jauh2 k..
jauh lagi
dan biarlah sampai sy tak nampak awak..

smpai bebila...

QUESERRA..SERRA...,WHATEVER WILL BE..WILL BE..

benar dan tidak

Thursday, September 3, 2009
tipu bila aku cakap aku menulis bukan untuk dibaca,,
tipu kalau aku kata aku menulis bukan untuk difahami..
masih juga menipu jika aku kata akulah insan yang saat bahagia di dunia ini..
tapi,aku menulis bukan untuk simpati,aku menulis untuk memperkenalkan diri..
dan,aku menulis bukan kerana mencanangkan peribadi,tapi kerana disini tempat aku meluah isi hati..

aku tak perlukan buku setebal inci dan dibalut dengan kertas cantik disimpan bawah bantal basi..
aku cuma perlu sepasang telinga atau mata yang punya hati suci ikhlas utk bersama bermimpi..
aku tak perlu kan berpuluh org mengekori,cukup utk yang kenal dan ingin tahu siapa aku..
dan,aku tak punya ilmu tinggi tapi aku masih punya harga diri..
aku benar bila aku kata aku cinta dia,
aku benar bila aku kata aku rindu kamu,
aku benar bila aku kata dia seperti mengangkat aku..
tapi mungkin aku cuba berbohong bila kata dia tak sukakan aku..
cukup mudah bahasa ini dan cukup indah untuk difahami bukan?

ya..aku sedang merindu kamu encik..sgt2..jangan buat saya sakit boleh?khabarkan ke aku apa yang kamu mahu dan apa yang kamu inginkan..berikan aku jawapan utk setiap kata hatiku..
dengar..aku dh cuba berkali2 dan setiap kali itu juga..aku cuba menafikannya..itu yang termampu aku lakukan sekarang..tapi..jgn smpai rasa itu hilang..

*jeling pade kotak inbox..*rase xmampu nak bukak..nnt mesti aku senyum,mula la mata berkaca..
*beralih ke gamba2*tersingguh sikit..untungnya mereka..

semalam encik malam cuba jadi terbaik,tapi bukan aku tak mahu meluah cuma masih belum bersedia..thanxs abg..;)
dan mereka spt tahu aku perlukan mereka..

*manongkat dagu memandang jendela*..

aku boleh buat semua org senyum dan ketawa..
tapi maaf aku bukan boneka,aku manusia punya jiwa..
aku rindu rasa dicintai dan disayangi..malah aku rindu saat dihargai dan diangkat puji.
dah lama tak rasa hangat pelukan kekasih,yang pastinya kekasih itu bukanlah yang sipenipu..

encik ikhlas ku tanyakan ini..apa niatmu...



sedih sikit

Wednesday, September 2, 2009
dapat mesej dari feroz smlam,katenye "die belajar lagi,xmo ggu die",wat aku teringat kate2 dia dulu "sharmila tu blaja lagi,jgn bg die presure!"..lebih kurang sama maksud mereka kan?
yang pasti wat aku terharu giler,mmg xleh tahan dari menangis..sebab,untungnya mereka2 yang dapat perhatian cmtu oleh orang yang diorang sayang kan?hurmmm...

aku redha je..semua yang berlaku ada hikmahnye kan?aku percayakan qada' n qadar..


S.A.K.I.T

Thursday, August 27, 2009
Tak faham betul kenapa dengan perangai aku ni..tgok..aku sendiri tak kenal dengan diri aku..apetah lagi org nak faham aku kan?patut la...

semalam stgh jam aku berdiri di balik pintu,mengutuk ngutuk diri sambil mengetap bibir smpai luka jadinya..budus..kenape la kau tak alert lansung dengan sestengah perkara shima..yang penting kau remehkan,yang remeh kau pentingkan..kau berangan ape shima semalam?melayang fikiran kau..*sigh

paling kesal dengan diri sendiri sebab shima tak pernah berhenti wat silap..sebab?tak alert,sebab suka berangan,sebab tak fikir dalam dalam,sebab tak tumpukan perhatian,sebab selalu percaya akan sesuatu yang tiada,sebab masih terlalu keanank2kan,sebab masih belum matang,sebab terlalu excited ttg sesuatu..akhirnya..pdan muka kau shima.

saba ye shima...

rindu sama eton..

hating this feel

Wednesday, August 26, 2009
just a little for this morning,

got chocholate from owee,

a wishes from the blogger and facebookers..

not in mood..sorry..

i know birthday girl should chill.. but..

hmm..

oh ya.song for today realy mean to me..

oh ya,i missed something..My Mr the 1st wish me..;)

xoxo..

27th August 2009

Thanks to faizal fadzir because remind me that tomorrow was 27th...every 27th august i always hope some miracel..something that will make me appriciate it..but for this year,it was nothing for me on that date..the only i know i'll get free call for the whole day..*ngeeee!!

im not supposed to be sad right now,*dont syma*but here i am.dont know why the tears come out..*sigh

ma twins born at 9.35am,while me at 10.05am..happy birthday shikin!!moga kau panjang umur dan sihat selalu..

and if im not mistaken my birthday was same with Miss fynn jamal..opss Mrs Tri..huhu..HAPPY BIRTHDAY KAK FYNN..

;)..seriously i forgot that tomorrow is 27th!!syma stupid!!;)

tulisan hati-hati

Tuesday, August 25, 2009
akhirnya..semalam hati kering cakap ngan encik malam..petang semalam aku masih memintal mintal rambut berfikir,nak cakap atau tidak..mesej dh siap di taip..nak tekan send atau x..akhirnye tekan jugak.dan dah tahu dh akibatnye..takpe i know i deserved to get that..xmarah..kecik hati je kot..ari tu lagi i dh cakap xsuke org panggil i mude lagi..tambah u cakap i masih budak-budak..lagi sedih..i dh 20 kot..tapi still kena anggap cm bebudak..ermm..xpe..xmo cakap lebih-lebih nnt kena bebel lagi banyak..neway thanxs,,realy appriciate all ur advise..semalam i sedar waktu u bagi mesej but i dh abehkan kedit kol babah..sebbek cakap ngan babah xkena marah..cuma die pesan utk u,'len kali marah la lagi..' *dengan gelak tawa*..hish..xleh blah..malam ni i kol u ek..cz dapat kedit free..hu2;p,u bebel la smpai lebam ea..mesti kena marah jugak jap g..xpe2..sorry ea..i tahu agak biadab semalam sampai u letak telefon..marah tol u kan..then tinggikan suara smpai i kena larikan sejengkal hp dari telinga..seyez..sorry eh MR..sorry...sgt2..respect u as my bro..sorry...*jgn la aku wat silap lagi..amin*

dan encik..thanxs..sudi jadi teman sy..tetiap pagi wat aku senyum meleret..ari2 cmni kan best..tulah leh dapat hari yg indah tiap hari..thanxs again..;)

semalam berbuka dengan gulai lemak rebung plus ikan kayu goreng..pehh..sedap kan?tapi bau rebung tu yg xsedap..satu rumah berbau semacam..hihi..

nape ea aku letak lagu ni kat belog aku?huhu..aku pon tatau..TER-letak..hihi..semoga tuhan masih mahu beri aku peluang untuk rase kan itu..maaf kerana aku abaikan encik shahrul hamizi..

oh ya,semalam die email aku..agak marah bunyinya..bertanyakan pada aku siapa encik yg baru..dan kenape macam suka pada dia..jawapan aku simple..maaf ea..'sebab die tak cintakan sy'..maaf sekali lagi..bulan pose ni xbek gaduh2 awk..ramai lagi pompan kat luar sane ea awk..

tak tahulah sejak dua menjak ni aku terlalu sgt jage hati org..ade je..tapi tak de pon sape nak jage hati aku..sob2..;p*akan ade kan?..mgkin..hmm,tula bila ade ko letak rate2..dush!!;p*

mase berbuka semalam tgok the biggest losser..bila tgok citer tu je mesti smgt nak kurus..tapi beberape jam lepas tu semangat tu sti hilang..huhu..adeh..bila la shima nak jadi cam megan fox ni..wahh...impian tinggi bukan men lagi kan?huhu;p,oh ya,bak kate encik malam semalam,jgn harapkan benda yg xnmpak lagi..ok2..'see,i ingat ni..ea bro??'

cuti raye xamek lagi ni..hish..tiket bus pon xamek lagi..huhu..balik ngan yong kot tahun ni...kalau nyah dah kuar myvi die balik ngan die la kot..mane2 pon okay..shh...but kalau balik ngan nyah pree..ngan yong kena share..huahua..

alkisahnye tahun ni beraye la aku seorang diri sebagai seorang single..hu2..xsedih pon..sebab sy punya ramai teman..sy ade encik malam,sy ade encik feroz,sy ade encik ehem2..nape xleh ea nak letak name die?xley nak taip la..hihi..sy ade kawan2 sy...efa..sy ade family sy...jadi saya tak keseorangan kan?eah,asal skema sy2 plak ni..huhu..terikot2 mail ngan encik la tu..wahahaha....tolong la sembuhkan penyakit SAYA ni..

nak g semporna...nak g...kang mesti kena marah lagi.berangan lah lagi tinggi2 ea shima..;p

till then..xoxo

pagi yang ceria!!

Monday, August 24, 2009
aku terniat malam tadi..dan pagi tadi aku buat..alhamdulillah sumenye berjalan lancar..dan segala berlaku seperti yang dikatakan mereka mereka dimana mana..dh aku janji akan lakukan selalu lepas ni..janji..!;)

nak share sikit la..erm,.tapi..ermm..nnt2 la..lagi setahun..hu2..

ketakutan dan kegembiraan silih berganti..bila bayang bayang tu datang tibe2 aku tepis kerana kata hati..'jangan bermimpi terlalu tinggi shima
..'

kan aku dh janji hari tu aku akan buat dengan hati hati dan perlahan..aku akan cuba..tapi kalau xde..makne takde rezeki la tu kan?ermm xpelah begitu..but so far so good..sgt good..;)

thanxs sebab tak pernah lupe eh awk..tiada paksaan actualy tapi awk xpernah lupa..thanxs..;)

sape nak tahu..saya ada encik..urm..encik..ish
...awat xleh sebut ni..hahha...uppss..!!
'hati2 shima..hati hati....';p


permainan fesbuk sy sewaktu kebosanan kat opis..makin maju..hihi..

lukisan bosan sy di rumah semalam..dh la aku tersilap hari semalam..ingatkan semalam hari selase,punye la aku dok tercangak depan tv kol10 ingat nak tgok CSI,aleh2 salah hari da..hu2..tu yg buat contengcarik ni..;p


erk..awat terupload pic ni nih?polik2..;p..ade pulak la highlight kat situ ea..huhu...nape ea?;p
jawapan aku..no komen...ngahahha..ups!! sorrry,pose xleh gelak lebih2..'sopan shima sopan..'hu2..

encik malam.mesej yang u bagi semalam pagi ni baru i bace..hu2..semalam tido awl..ngantok bangat..kol 10.45 aku dh lending atas katil,men golek2 jap cari tempat selesa pastu ntah bape min pastu terlelap terus..

noted for today...shima ingat ea setiap kekalahan pasti ada kemenangan tapi setiap kemenangan pasti ada kejatuhan..ingat tau..;p..

jangan tanye kenape dengan aku dua tiga hari ni..ntah aku pon tatau nape..perangai gedik ni makin menjadi-jadi..happy sgt agaknye..taktahu la..yang pasti takleh dok verangan sorg2..asyik tersengih2 je..tatau la pehal..penyakit apekah ini??

'shima,jangan berangan terlalu tinggi..nanti jatuh sape nak sambut?'huh!

pejam mata..

Sunday, August 23, 2009
gadis ini sedang berkira kira mengecapi mimpi yang tak pasti..sedang berdoa dengan ALLAH moga segala mimpinya bakal menjadi nyata..
dan gadis ini sedang menyelami sesuatu dan berkira kira ingin mendapatkannya dengan perlahan lahan..
dan gadis ini sedang merindui sesuatu yang ditakuti sejak beberapa purnama yang lalu..dan kini..gadis ini sedang sedaya upaya menerima segalanya dengan penuh redha..
gadis ini sedang berharap walau dia tahu harapannya mungkin bakal hancur,tapi gadis ini mula mahu menerima segalanya dengan redha..
andai masih punya peluang untuk mengecapi keindahan itu...gadis ini berjanji akan menjadi lebih baik dan terbaik dari yang dulu..amin...

salam ramadhan..

Friday, August 21, 2009
1 ramadhan tahun lalu seingat aku,aku ke mapley bersahur berdua di sana..
1 ramadhan tahun lalu kalau aku masih tak lupa aku ke bazar jam 5 petang mencari murtabak..
1 ramadhan yang lalu berhappy gembira mengira2 bujet barang raya tahun itu..
1 ramadhan yang lalu bermesej dimalam hari..'Bie,tahun ni kita masih bersama kan berpuasa bersama'


tapi..


1 ramadhan tahun ini buat aku terfikir bagai baru semalam ramadhan tahun lalu..
1 ramadhan tahun ini buat air mata aku jatuh bila mengingatkan ramadhan tahun lalu..
1 ramadhan tahun ini pertama kali aku bersendiri..;)..tak pe..shima kuat kan..


dan..


1 ramadhan tahun ini aku bebas berteman..
1 ramadhan tahun ini aku bebas sms kawan2 mengucapkan selamat pada semua..
1 ramadhan tahun ini aku bebas mengira bujet berganda utk diriku sendiri..
1 ramadhan tahun ini aku bebas berbuka dengan sesiapa..


*senyum lega..


rasanya aku bagai tersalah kata semalam..
hmm..tak pelah..
tiada lain melainkan maaf ya...
boleh tak buat macam biasa saja?
maaf,maaf dan maaf..



*tertunduk..


semalam,
aku bertanya sama hati...
shima..masihkah ada cinta dalam hati?
dan jawapan aku..entah..
aku sendiri bingung..bingung bila berkira kira ttg itu semua..
aku sunyi dan aku perlukan teman..tapi akan adakah cinta dalam hati?
bila fikirkan semula..begitu dasyat apa yang najis lakukan pada aku sehingga hati aku mati..


semalam encik bunga kertas mengirim selamat berpuasa pada aku..tapi aku tak balas dan buat dia call aku..marah benar dia..katanya abaikan yang lalu dan cuba jadi diri sendiri..
aku jawab,aku masih shima yang dulu..tiada apa yang perlu dijadikan lagi..
dia cuma mengeluh dan menitipkan pesan dia perlu kembali ke Osaka minggu depan..


*melepas keluhan..


aku masih tak pasti apa yang aku tunggu..apa yang aku mahu..masih tidak tahu..

maaf encik shahrul hamizi..maaf ya..kalau pergi nanti jgn pulang ya..kalau pulang jangan temui sy..k awak..?

aku happy semalam..tapi hari ini..
boleh tak anda semua yang berada di sekeliling sy,fahami saya..boleh?
happy ya lihat aku bingung,sedih...teriak?

encik malam boleh tolong bebelkan saya x?bingung la bingung!memang bebel kamu buat aku rimas tapi sebenarnye bila kamu bebel tu la buat aku cepat cepat buang semua itu supaya kamu berheti membebel..;p
kau memang abang yang terbaik encik malam!!


hey!lihat sana!
*aku lari dulu..bye...!!

petang isnin saya

Monday, August 17, 2009
garu telinge..

garu kepale lutut..

gosok dada...

senyum...

senyum dan...

senyum sambil mata bersinar..


jujur..aku HAPPY!!!!



kan?aku happy kan?

saat pencuci muka dah abis

Thursday, August 13, 2009
ada rasa..
ada cakap..banyak...
nak buat..tapi macam yakin je macam betul..
dan ada rasa...
berikan laluan...
jangan toleh...
aku akan cakap..
pulang nnti lupekan...
sbb aku nak pergi..bye...


semalam aku turun dari tingkat tiga dengan glamornya memakai slipar jepun..
patutlah rasa selesa je..ish!!!!

minta sehari lagi

Wednesday, July 29, 2009
hari ni rase mau menulis bagai tiada lagi hari esok ya shima?
pjg n laju...
pendek dan mematuk perlahan..
andai tiada esok utk aku..

MAAF buat semua teman ya..

yang tercalit sedikit atau banyak kemarahan..
maaf ya semua..
segala hilai tawa dan senda minta di halalkan ya?

tempoh hari adik sedara aku ade menegur aku...
"rambut kak emah botak"..
hampir tersedak cikit..

errr...
botak..
gulp..

tercari2..
jumpe..
yup..
ade sedikit..

apa mau jadi ni...
sok luse kene pakai serkup lah begini...


patutlah time sikat rambut tetiap kali kene buang rambut yang tersangkut...
tapi masih tebal rambut aku..
masih subur setia mengurai
ntahlah...
andai esok tiada lagi utk aku
.....

xde ucapan ape melainkan maaf ya semuanya..
aku ini hanya insan biasa yang tidak lari dari silap dan salah..

(belum raye lagi dh minx ampun..;p)

tapi tak pe..
kalau xampunkan
aku malah redha..

amin kan doa2 utkku ya?
xkena bayar untuk harga sebatang rokok nusantara sxpun.
janji ikhlas..
tanya dulu sama hati iklas kah kamu..
jika tidak simpan untuk besok2 ya...


*meminta kekuatan
buat abah,

shima sayang abah..
shima rindu abah..
maafkan shima ye abah.
.
tiap kali mahu pulang ke kl pasti shima cium dahi abah
.
mak pon shima cium kat pipi je.
.
abah advance cikit..;))

*senyum minta kasihan
;)

pada kenalan baru itu aka si bulan tahu kenapa aku xmahu kamu?
kerana kau xhormati aku sbgi seorang wanita
kau xdgr kata aku..
aku pernah cakap,
jgn smpai aku takot dgn kau.
dan kau buat ianya terjadi.
iya semua..
aku jadi gerun dengan lelaki itu.

namanya pun lelaki.
aku xselesa.
kau punya jawapannya kenapa,
aku xsuka.
itu juga kau punya jawapannya.
biarlah antara kau,aku dan tuhan
.xperlu aku buka aib.
itu antara kau dan tuhan.
maaf ya kalau kamu marah.
marah dulu diri sendiri kerana tak berpegang pada iman
dan janji

aku bukanlah mulia,
mahupun mengaku aku baik.

tapi aku masih mampu
mengelakkan sesuatu yang aku sudah tahu tidak baiknya.
memang aku menyesal menyambut salam perkenalan dari kamu.

*menunduk menghela nafas

maaf,maaf,maaf...
andai esok tiada lagi utk aku aku xpunya juga kesempatan itu.
maknanya mgkin tiada rezeki itupun andainya esok itu tiada lagi..
kalau ada..
syukur alhamdullilah..

yang pasti aku dh lame xbuat begini:
-listkan ape yg xbaik hari ini dan berazam utk jadi yg baru tiap pagi..
rasanya dh 2 minggu diabaikan..
xtahu la nape..
malam ni leh start balik..
dan abah selalu mengajar anaknya yang degil ini utk mengucap dua kalimah syahadah serta membacakan ayat 4 QUL sebelum melelapkan mata.pesannya"takot esok tiada lagi,bila esok terhirup udara pagi ucapkan alhamdulillah"
sering kali alpha.

buat Mr..
maaf juga kalau selama ni aku byk menyusahkan malam kamu ya
halalkan tiap hela nafas sesaat utk aku ya..
sometimes aku ada marah kamu dalam hati
terkumat kamit juga mulut aku melawan kamu bila kamu bebel
maaf ya..
tapi kamu abg yang baik..
terima kasih ya..
cuma aku yang terkadang memang degil..
alpha..
saat paling bahagia bila lenanya lengan melingkar tubuh kamu.
sehingga terdengar baby menendang dlm perut kamu..*sigh..hehe
kamu memang abang yang baik
bila tak pernah penat menekan punat hijau bila terlihatkan nama
norashimah norkamal ini di screen telefon kamu.
(mgkin kah kamu menulis nama itu??hummm..hnya kamu yg tahu)
aku memang adik yang jahat kerana bila menunggu kamu mengangkat panggilan ku
aku merengek2 bagai kanak2..bila terdengar HELLO..
normal semula..
hihii...
hanya cousin aku,bantal,tilam,katil,telefon comel ku dan tuhan yg tahu apa yang aku lakukan saat itu..
saat berbicara dan saat menekan butang merah..
kamu memang abang yang baik bila redha saja mendengar aku merepek
mengeluh ttg sesuatu yg pastinya disambut oleh kau dgn bebelan dan marah yang pedih.
dh lama xbermanja dengan kamu ya Mr?
hmmm...maaf lagi...
aku memang adik yang jahat bila tak pernah faham situasi kerja kamu
keadaan kamu..
n xpernah bg semngat pada kamu.
(agaknye la..*sambil menggaru telinga)
aku memang adik yang jahat bila dh taruh attend pada event kamu but lastly xdapat pegi
kamu memang abang yang baik bila redha saja dgn aku.
tengs..ops..terima kasih.

buat kamu najis..urm..keju la..maaf..
dulu kamu baik pada aku.
tapi kamu xpernah jadi yang terbaik untuk diri kamu.
jgn risau aku dh lama maafkan kamu
moga kamu bhagia ya
dan maafkan aku jika masih bersisa marah dalam hati kamu

buat teman blog maaf jika ada komen yg tidak masuk akal atau melalut atau menyakitkan hati
buat teman facebook sama juga ya..maaf jika ada yg kurang suka
buat teman ym,maaf jika ada diantara mesej yg aku ignorekan dan aku abaikan,kdg2 aku ada yg perlu aku buat
buat teman friendster aka teman sekolah ku dulu.aku dh xaktif ya disana..maaf ya.

buat seisi keluarga terutama sekali pada kak nyah,kita selalu x sekepala.
selalu aja bertikam lidah padahal kau yang selalu membantu aku
padahal aku juga yang paling dekat dengan kamu
maaf kerana kekurang ajaran aku pada kamu..
aku adik yang tidak sopan..
maaf ya...

buat adik2 ku...
maaf adik,kak emah asyik terlupa nak beli tali skipping utk kamu
apit,akak lupe gak yg akak penah janji nak belikan mp3 utk kamu mase keputusan PMR kamu yg cemerlang itu keluar.maaf kak emah lupe..baru teringat bila tulis blog ni..huuhuh..kalo esok,luse atau lebih tepat lagi sabtu ni masih ade jom kite g jj g beli eh.
buat ada,kamu tu selalu degil,that y akak suke marah kamu.maaf tau..len kali jgn degil,jgn ngengade..kamu dh besa pon..bukan kecik lagi.dh leh pggil anak dara pon tau x.xpenah janji nak beli ape2 kan?fuhh..selamat..sebab kamu xpenah minx..hihih...


dh2...buat mate aku lagi merah je..huuu..T_T

kakak dan abangku serta kembar ku..
maaf ya,,

buat mak juga.

buat temanku efa,aku minta maaf cz selalu je diamkan diri dgn kau.kau ade kot jawapan die...maaf ya.

buat owee..hanya kau yg tahu segalanya ttg aku walaupun belum cukup setahun kite bersahabat.kau teman yg banyak tolong aku..
thanxs..tuhan je leh balas jasa baik budi kau pada aku.

aku sebenarnya minta sehari lagi jika aku masih berpeluang untuk merasakan..
apa?ntah..sila abaikan.


malam malam saya

Tuesday, July 21, 2009
AKU harus sentiasa mengingatkan diriku bahawa

shima,kini kau harus meniti hari hari mu sendiri,dimana kamu perlu tahu bahawa kamu selalu berseorangan

AKU harus juga sentiasa mengingatkan diri ku bahawa

shima jika kau sakit kau harus segera sembuh,lawan dari sakit itu kerana tidak ada sesiapa pun yang mahu memimpin kamu ke klinik

AKU harus menasihati diri ku sendiri

shima berbelanjalah dengan jimat dan cermat kerana mereka tidak akan ada di waktu duduk kamu.

AKU juga harus menasihati hatiku sendiri

shima banyakkan bersabar,jangan simpan amarah kerana nanti jadi dendam,maafkan saja okay.jangan menangis kerana pasti sgt pasti tiada siapa yang akan menyeka air mata kamu.

AKU harus berkata kata dengan diriku sendiri

shima kau harus tabah.tabah menghadapi segalanya.seorang diri.

AKU harus menyakinkan hatiku sendiri

mereka baik baik aja,mereka semuanya yang terbaik.jangan simpan sedikit pun prasangka buruk.

shima sayangi dirimu sendiri okay?

semalam cuba hubungi abah banyak kali tapi xdapat.terasa diri benar benar kosong.i need someone that i can lend their shoulder n cry with me.need someone that can be a good listener n will motivate me.walaupun ade skrg tapi aku masih xyakin.im a girl wif a lot of problem n mistake.really miss him while his not.


fuhhh..

Thursday, July 16, 2009
betul..
kadang kadang memang tak faham
kenapa dan mengapa
natijahnya masih aku sasaran
xpelah asalkan kamu bahagia

shema sedang mengarut

Sunday, July 12, 2009




rasa nak masuk bawah katil..
duduk diam-diam



buhsan

masih menari nari mencari makna diri
masih mencari hati dalam lubuk limpah
entah..
tak pernah faham
tak pernah mahu mengerti barangkali
aku rasa..
ya..
aku memang..
tapi aku takot..
*bersedialah menghadapi kehilangan

thanxs

Friday, July 10, 2009
thanks 4 last nite..i'll neva forget it..:)

tong sampah

Thursday, July 9, 2009
cuba sebut nama aku
panggil aku seribu kali
menusuk ke jamban kah kau
merenyok ke sampah bagai plastik yang panas
jeling.mati.benci.ludah

kelihatan dia meraih tangan kumbang
lalu di pecutkan bahasa tipu.bohong satu persatu
cuba kau teriakkan nama aku
teriakkan juga apa yang kau rasa

dia cuba memandang tepat ke anak mata hitam yang menjengkelkan hati
lari kesana kemari bagai lipas hendak mati
masih tak jumpa
diam!!

dalam hati,kalau aku dapat tarik jiwa kau
bisa aku bagi makan sama anjing kurap
biar aku puas

gadis itu menyorok di bawah meja
gadis itu mencaci maki menyumpah mati insan yang memaki diri

cinta?cis!
tipu!
sayang?ya aku percaya!

lalu dibisikkan ke telinga gadis itu

mahukan kamu berlalu denganku
mencari masa dan impian
mencari nyawa dan nafsu
mencari cinta dan hidup

pipinya mula melencun
kata si kunang kunang

aku tak mahu!
aku tak mahu!
cuba kau sekali lagi!sebutkan namaku!

bahasa basi yang lapok bagai dari tahun 1930
busuk.hamis.rapuh.

aku punya kekasih gelap?
puas?
mati kata hati.

xoxo

Nur

Monday, July 6, 2009

tuhan selamatkan aku
tuhan selamatkan hatiku
tuhan selamatkan malamku
tuhan jauhi aku dari semua itu
tuhan tabahkan hatiku
hentikan air mataku
kuatkan imanku supaya aku terus bersabar
permudahkanlah jalan hidup ku
permudahkanlah segalanya untukku
hanya padaMu tempat aku memohon pertolongan
hanya padaMu tempat aku memohon perlindungan
bantulah aku.

persoalannya
mampukah kau shima mengharungi semua ini..
kuatkah kamu..
dan adakah ini jalan yang terbaik..
sedih dan gembira
mungkin kau lupa untuk mengucapkan syukur
mungkin kau lupa pada yang telah diberikan
mungkin juga kau makin kejam


muhasabah diri.


maybe..

gadis ini

embun mulai turun

segar tapi sejuk

dia mahu dipeluk saat itu
dia mahu dikucup tika itu

andaikan malam itu kumbang mahu bersama bunga

dia mahu dipeluk erat hingga sinar pagi mula menyinar
dia mahu ditemani oleh si kunang-kunang
dia mahu kekasihnya di situ
dia mahu melihat kekasihnya lelap


kunang-kunang pergikan kepadanya dan ceritakan tentang gadis yang sedang merindui
khabarkan padanya dia mahu kau disisi

pejam.diam


whenever i'm tired,lucky in my life
you come by my side like a dream
whenever im sad,lucy in my dream
you always warmly surround me
i always smile like this
no matter how many trials there are in this world
i'll definitely never let you see my tears
even if you dont understand my heart
even if you far away
i'll still be happy because of your smile
just take a step closer to me

bebelan pada tangan

Thursday, June 25, 2009

apa mahu jadi dengan kau ni shima?
badan bolehkah kau baik-baik saja?
mengapa ada saja sakit yang kau buat.
lepas satu persatu..
aku sayang kau la wahai badan..
tidur aku pun jadi tak menentu..
tolonglah baik-baik saja bolehkan..
semalam saja hanya sejam mata aku dapat terlena dan pagi tadi cuma 45 minit..
aku mahu rehatkan kau juga..
mahu kau juga yang selesa wahai badan..
kali kau pula tangan buat perangai..
kenapa tiba-tiba kau sakit..
aku tak jatuh pun..
aku tak buat apa-apa pun..
ni tiba-tiba je retak??
cuba kau bagitahu aku kenapa tangan..
bila ke klinik baik pula perangai kau kan..
terus surut bengkak kau..
melangkah keluar je aku dari klinik kau mencucuk semula..
janganlah begini wahai badan..
kasihanilah aku yang menanggung sakit itu..
kalau kau sakit macam mana aku nak menaip dengan laju..
kalau aku guna tangan kanan sahaja nnt kanan pula yang sakit..
abis aku nak buat kerja pakai kaki pula?
maaf aku membebel..
tapi ni sudah hujung bulan wahai tangan..
kerja aku berlambak ni..
sekotak payment voucher aku kene photostat..
dari seycheells, dari maldive lagi..
kau taknak berkhidmat untuk aku kah tangan?
purchase order lagi aku kene submit..
banyak kau tahu tak..
aku nak g bank lagi kalau miss ng tu g penang..
selama ni aku tak gunakan kau untuk benda tak baik pun kan tangan?
maaflah if selama kau berkhidmat ni aku lupa nak ucapkan terima kasih..
kalau tadi Dr simen kau betul-betul,kau nak menyusahkan tengkuk pula nak sangkut kau supaya tak retak lagi banyak?
nanti bila sakit tengkuk kau nak kepala pula sakit?
akhirnya di mana penyelesaiannya..
bila aku sakit kepala tahu-tahulah pula kat mana pula yang sakit..
tak kasihankan aku kah?
kau tahukan aku tak suka makan ubat sampai Dr kena masukkan ubat melalui tangan tempoh hari?
kau sakitkan bila jarum yang sebesar screwdriver tu mencucuk kau?
jadi kenapa masih lagi mengada-ngada?
nanti urat pula jadi kejang,terus ke sendi..
habis kaki pula payah nak berjalan..
kau mogok sebab aku tak makan ke?
bukan aku taknak la..
kau tanyer la perut kenapa dia tak mahu menerima..
aku pun tahu aku kene minum susu bebanyak..
kene makan sayur bebanyak
bagi kau pun rasa selesa kan?
abis kalau kau ngan badan tak behave,asyik sakit je cmne aku nak makan dengan berselera..
tengok semalam aku xboleh tidur mata aku pula sakit..
keluar garis hitam dia..
aish!!tak tahulah aku nak cakap apa lagi..!