NUR KASIH

Thursday, October 29, 2009


hari ni rasa teruju nak cerita tentang drama siri yang memang sedikit sebanyaknya memberi impak pada penonton and yes!so do i!


aku teruja menunggu jam 9 malam semata-mata mahu melihat kesabaran Nur Amina,kelembutan beliau dan cara beliau menangani sesuatu situasi.Semuanya dengan ALLAH.Semuanya dengan pegangan Islam.

maaf entry aku sekarang ni macam banyaknya berbaur mulia kan?

bak ada seorang kenalan yang pernah 'memuji' aku dengan sinisnya

"yu tau tak yu ni sebenarnya berlagak mulia??"

owh my!memang sangatlah ai terasa waktu itu..sesangatnya.Maaf dan terima kasih,mungkin pada awalnya aku rasa ada kebenaran kata si pengadil bebas ini,tapi dalam masa yang sama ada detik dimana hati saya berkata

"aku sedang jadi mulia,tak bolehkan kau menolong aku waima sedikit dengan ilmu yang ada di dadamu?"

itu aku shima yang dulu,yang masih bersisa AKU yang dulu,sekarang aku sedang membuang Aku yang dulu,boleh kan bantu??jangan menghambur tanpa bertanya,tanpa selidik okey?slah ke yang najis nak jadi suci?boleh je right?kalau tak kenapa wujudnya mandi wajib?mensucikan diri dari hadas?besar atau kecil?sama kan??


hmm..berbalik pada kisah Nur kasih..siri drama begini pada aku harus di teruskan dengan berbagai kisah lain,yang pastinya semuanya penuh dengan nilai2 keagamaan,kekampungan.Bukan tentang sosial life yang memang memberi impak tapi banyak yang buruk dari baiknya.

seperti mana satu malaysia melihat Nur Amina seorang gadis yang baik,ayu dan sopan sudah pastinya watak Nur Amina tu leh jadi role model buat semua gadis-gadis kat luar sana yang masih jauh tersasarnya.tabik springg la tok pelakonnya yang betul2 membawa watak tuh dengan baik dan menjiwainya dengan baik.

entah bila kah pulak masa utk aku??;))sedang berdoa agar jodohku nanti biarlah yang boleh memandu aku ke jalan ALLAH..;)amin..;))

0 comments: