aku dia dan kamu

Monday, September 28, 2009
aku cuba merasionalkan diri dan hati yg kini sedang bertolak tolak ttg perkara yg paling aku benci pada masa dan ketikanya.

mari aku letakkan diri aku dlam diri A.
situasinya aku dan dia sama hadir memberi sokongan masing masing ketika perlu,dan kami sama sama mengucapkan selamat bila rindu(agaknya).jadi kami tak slah antara satu dgn yg lain.itu pun jika rasa kami sama.aku pernah bertolak tolak tapi dia menarik.jadi?

persoalannya.
perlukah aku tanyakan ttg dia,ttg malam2 nya,ttg kehidupannya yang mgkin aku sedikit mengganggu.

aku jadi pusing bila memikirkan ttg hati manusia,aku pernah diajar agar 'jgn mengikut kata mereka,ikut apa yang kau rasa.kerana ini ttg dirimu,hidupmu dan matimu!' benar..mmg benar.

dan aku letakkan pula aku di dalam diri C.
bilamana aku bagai menggila menginginkan si dia,tapi si dia terlalu jauh kerana telah memiliki hati org lain walau yg lain itu tak pula sama.(mgkin)sakit juga bila mana yg di kejar tak dapat yg dikendong jatuh tercicir.

persoalannya.
perlukan aku tolak C sejauh jauh mgkin supaya dia faham.

inilah bahana terlalu memikirkan ttg manusia.yang akhirnya aku sendiri yang ranap.payah sgt ke utk faham wahai si tampan,malam kelmarin telah ku katakan dgn perlahan tapi tajam,hati aku miliknya.jangan jadikan aku manusia berdosa menyakiti hati kau.aku terlalu takutkan karma.

dan si misai yg ku kenali di setiap email email ku lain benar dgn si misai yg hadir di setiap minitku.entah mana pergi kelakarnya,entah mana hilang ramahnya.mgkin ada juga baiknya aku mengenali kamu lebih lama ya awk?kau terlalu sibuk dgn urusan seharian..terlalu...rasa bagai mahu menyambung email kau yg lalu.biar kita begitu kerana aku lebih bahagia dan mgkin kau lebih rindu.

0 comments: