minta sehari lagi

Wednesday, July 29, 2009
hari ni rase mau menulis bagai tiada lagi hari esok ya shima?
pjg n laju...
pendek dan mematuk perlahan..
andai tiada esok utk aku..

MAAF buat semua teman ya..

yang tercalit sedikit atau banyak kemarahan..
maaf ya semua..
segala hilai tawa dan senda minta di halalkan ya?

tempoh hari adik sedara aku ade menegur aku...
"rambut kak emah botak"..
hampir tersedak cikit..

errr...
botak..
gulp..

tercari2..
jumpe..
yup..
ade sedikit..

apa mau jadi ni...
sok luse kene pakai serkup lah begini...


patutlah time sikat rambut tetiap kali kene buang rambut yang tersangkut...
tapi masih tebal rambut aku..
masih subur setia mengurai
ntahlah...
andai esok tiada lagi utk aku
.....

xde ucapan ape melainkan maaf ya semuanya..
aku ini hanya insan biasa yang tidak lari dari silap dan salah..

(belum raye lagi dh minx ampun..;p)

tapi tak pe..
kalau xampunkan
aku malah redha..

amin kan doa2 utkku ya?
xkena bayar untuk harga sebatang rokok nusantara sxpun.
janji ikhlas..
tanya dulu sama hati iklas kah kamu..
jika tidak simpan untuk besok2 ya...


*meminta kekuatan
buat abah,

shima sayang abah..
shima rindu abah..
maafkan shima ye abah.
.
tiap kali mahu pulang ke kl pasti shima cium dahi abah
.
mak pon shima cium kat pipi je.
.
abah advance cikit..;))

*senyum minta kasihan
;)

pada kenalan baru itu aka si bulan tahu kenapa aku xmahu kamu?
kerana kau xhormati aku sbgi seorang wanita
kau xdgr kata aku..
aku pernah cakap,
jgn smpai aku takot dgn kau.
dan kau buat ianya terjadi.
iya semua..
aku jadi gerun dengan lelaki itu.

namanya pun lelaki.
aku xselesa.
kau punya jawapannya kenapa,
aku xsuka.
itu juga kau punya jawapannya.
biarlah antara kau,aku dan tuhan
.xperlu aku buka aib.
itu antara kau dan tuhan.
maaf ya kalau kamu marah.
marah dulu diri sendiri kerana tak berpegang pada iman
dan janji

aku bukanlah mulia,
mahupun mengaku aku baik.

tapi aku masih mampu
mengelakkan sesuatu yang aku sudah tahu tidak baiknya.
memang aku menyesal menyambut salam perkenalan dari kamu.

*menunduk menghela nafas

maaf,maaf,maaf...
andai esok tiada lagi utk aku aku xpunya juga kesempatan itu.
maknanya mgkin tiada rezeki itupun andainya esok itu tiada lagi..
kalau ada..
syukur alhamdullilah..

yang pasti aku dh lame xbuat begini:
-listkan ape yg xbaik hari ini dan berazam utk jadi yg baru tiap pagi..
rasanya dh 2 minggu diabaikan..
xtahu la nape..
malam ni leh start balik..
dan abah selalu mengajar anaknya yang degil ini utk mengucap dua kalimah syahadah serta membacakan ayat 4 QUL sebelum melelapkan mata.pesannya"takot esok tiada lagi,bila esok terhirup udara pagi ucapkan alhamdulillah"
sering kali alpha.

buat Mr..
maaf juga kalau selama ni aku byk menyusahkan malam kamu ya
halalkan tiap hela nafas sesaat utk aku ya..
sometimes aku ada marah kamu dalam hati
terkumat kamit juga mulut aku melawan kamu bila kamu bebel
maaf ya..
tapi kamu abg yang baik..
terima kasih ya..
cuma aku yang terkadang memang degil..
alpha..
saat paling bahagia bila lenanya lengan melingkar tubuh kamu.
sehingga terdengar baby menendang dlm perut kamu..*sigh..hehe
kamu memang abang yang baik
bila tak pernah penat menekan punat hijau bila terlihatkan nama
norashimah norkamal ini di screen telefon kamu.
(mgkin kah kamu menulis nama itu??hummm..hnya kamu yg tahu)
aku memang adik yang jahat kerana bila menunggu kamu mengangkat panggilan ku
aku merengek2 bagai kanak2..bila terdengar HELLO..
normal semula..
hihii...
hanya cousin aku,bantal,tilam,katil,telefon comel ku dan tuhan yg tahu apa yang aku lakukan saat itu..
saat berbicara dan saat menekan butang merah..
kamu memang abang yang baik bila redha saja mendengar aku merepek
mengeluh ttg sesuatu yg pastinya disambut oleh kau dgn bebelan dan marah yang pedih.
dh lama xbermanja dengan kamu ya Mr?
hmmm...maaf lagi...
aku memang adik yang jahat bila tak pernah faham situasi kerja kamu
keadaan kamu..
n xpernah bg semngat pada kamu.
(agaknye la..*sambil menggaru telinga)
aku memang adik yang jahat bila dh taruh attend pada event kamu but lastly xdapat pegi
kamu memang abang yang baik bila redha saja dgn aku.
tengs..ops..terima kasih.

buat kamu najis..urm..keju la..maaf..
dulu kamu baik pada aku.
tapi kamu xpernah jadi yang terbaik untuk diri kamu.
jgn risau aku dh lama maafkan kamu
moga kamu bhagia ya
dan maafkan aku jika masih bersisa marah dalam hati kamu

buat teman blog maaf jika ada komen yg tidak masuk akal atau melalut atau menyakitkan hati
buat teman facebook sama juga ya..maaf jika ada yg kurang suka
buat teman ym,maaf jika ada diantara mesej yg aku ignorekan dan aku abaikan,kdg2 aku ada yg perlu aku buat
buat teman friendster aka teman sekolah ku dulu.aku dh xaktif ya disana..maaf ya.

buat seisi keluarga terutama sekali pada kak nyah,kita selalu x sekepala.
selalu aja bertikam lidah padahal kau yang selalu membantu aku
padahal aku juga yang paling dekat dengan kamu
maaf kerana kekurang ajaran aku pada kamu..
aku adik yang tidak sopan..
maaf ya...

buat adik2 ku...
maaf adik,kak emah asyik terlupa nak beli tali skipping utk kamu
apit,akak lupe gak yg akak penah janji nak belikan mp3 utk kamu mase keputusan PMR kamu yg cemerlang itu keluar.maaf kak emah lupe..baru teringat bila tulis blog ni..huuhuh..kalo esok,luse atau lebih tepat lagi sabtu ni masih ade jom kite g jj g beli eh.
buat ada,kamu tu selalu degil,that y akak suke marah kamu.maaf tau..len kali jgn degil,jgn ngengade..kamu dh besa pon..bukan kecik lagi.dh leh pggil anak dara pon tau x.xpenah janji nak beli ape2 kan?fuhh..selamat..sebab kamu xpenah minx..hihih...


dh2...buat mate aku lagi merah je..huuu..T_T

kakak dan abangku serta kembar ku..
maaf ya,,

buat mak juga.

buat temanku efa,aku minta maaf cz selalu je diamkan diri dgn kau.kau ade kot jawapan die...maaf ya.

buat owee..hanya kau yg tahu segalanya ttg aku walaupun belum cukup setahun kite bersahabat.kau teman yg banyak tolong aku..
thanxs..tuhan je leh balas jasa baik budi kau pada aku.

aku sebenarnya minta sehari lagi jika aku masih berpeluang untuk merasakan..
apa?ntah..sila abaikan.


1 comments:

shalyafzan said...

alaahhhaaii...xmo sedeh2..
hehehe..

ps:
did u notice that you've been tagged by me??
sile semak semula blog saya..
hehehe