Masa Yang Berkualiti

Wednesday, October 19, 2011
Bukan senang kita nak cari masa yang berkualiti tu.Tambah lagi bila masing masing pun sibuk dengan kerja atau bersosial.Kadang kadang dia awal,kita lambat.Kalau kita awal dia pulak lambat.

Kadang kadang aku terfikir jugak.Nanti bila dah kawen,macam mana pulak nak spend masa yang berkualiti untuk husben dan anak anak.Kalau nak jadi suri rumah itu bukan aku.Kalau dah makna perempuan bekerjaya tu confirm 8-10 jam ade kat luar rumah.Kan?

Dulu mak surirumah je.Daripada makan pagi sehinggalah makan malam,semua mak sediakan.Maksud aku bukan pasal makanan je.Tapi dari segi masa yang berkualiti yang dia dapat sedekahkan pada anak dan abah.Bila anak anak balik sekolah je,muka mak yang ada depan pintu rumah.Bila anak anak nak mengarut je,mak la yang jadi pemerhati yang baik.

Aku tak tahu boleh ke tak aku jadi macam mak,yang korban sepenuh masa selama berbelas belas tahun untuk jaga dan sediakan semua untuk anak anak.Sebab aku tak betah duduk rumah lama lama.

Bila dah status tunangan orang ni,ape pun benda aku lebih selesa mengarut pada En.Balik keje je,aku akan potpet potpet pada dia tentang seharian aku.Bagi aku bila dia mendengar dan memberi feedback walau cuma senyum dan gelak.Aku cukup puas.Biar penat biar lelah.Janji aku ada telinga dan bahu untuk melapangkan dada dan otak aku.

Tapi ada masanya,kadang dia busy.Kadang nak bercakap satu hari pun tak dapat.Sebab masing masing dah penat dan tiba tiba masa yang berkualiti tu hilang.

Okay aku kena cari balik.Sebab banyak sangat benda yang bersarat dalam kepala ni.

Bye

0 comments: