Komitmen dan Bebanan

Thursday, October 6, 2011
Semalam dating dating dengan hosmate,pastu titiba teringin nak tengok cerita Korea,pastu teringat nak tengok celah mana?Rumah mana la ade DVD player :P Terus bergegas ke Kota Damansara beli DVD.It worth you know,even tak branded.Janji bukan jenama China.Kami beli cuma dengan harga RM99 je :) Syukur,lepas satu satu gadget penting masuk dalam rumah.Ye,sangat penting sebab aku takleh hidup tanpa TV walaupun ada Lappy or Pc :)

Kronologinya,sejak pindah,sejak satu satu peralatan penting masuk dalam rumah,sedar atau tidak,saya dah jarang melepak mamak.Jauh sekali nak mengendeng mengendeng pada kekasih.Haha.Saya dengan life sendiri.Tak kisah la orang kata dah bersedia jadi bini orang ke forever alone ke,janji..saya rasa hidup yang dah cukup sempurna gila sekarang.

Dulu masa mula mula pindah KL,lepas satu satu rumah sewa,semuanya pakai empunya kepala rumah.Sampailah ditakdirkan aku menyewa sebuah rumah sendiri.Start from zero till now,bangga sikit jugak sebab semuanya dibeli hasil titik peluh sendiri dan sedikit sebanyak dibantu cik hosmate :)Kalau dulu,duit bazir entah kemana pun tak tahu.Makan,shopping,enjoy.Lansung takde property sendiri termasuklah kereta.

Yups,saya tidak mempunya kereta sendiri.Saya adalah manusia yang takut pada komitmen,sebab komitmen itu membebankan.Malah saya paling benci bebanan tanggungjawab.Sebelum sebelum ni ade juga orang cakap cakap,kenapa tak beli kereta,padahal kereta tu penting.Bila dah keje jauh ceruk Shah Alam ni,aku akui kereta memang penting.Cuma dulu aku suka pakai public transpot,tak fikir jem,tak fikir minyak ape lagi tol dan yang paling hebat tak perlu bangun awal.hehe

Tapi bila dah bertunang,semua perspeksi pasal bebanan dan komitmen dah bertukar.Semuanya jadi bebanan.Komitmen yang perlu saya buat sekarang adalah saving sekurang kurangnya RM700 setiap seorang.Itu satu bebanan bagi saya,sebab saya kena cut semua kehendak dan kene tumpukan kepada keperluan.:(

p/s : tapi sadisnya bila DVD player takleh connect ke TV.memang menghampakan.Malam ni sambung discover lagi T_T.Macam tu la perempuan VS elektronik.Memang perempuan kalah.



0 comments: