Berat Belebihan

Monday, October 17, 2011
Okay tajuk dan menakutkan bukan?Haha,

Actualy nak cerita,sebulan lepas masa dengan haPENING pasal raya,berat badan memang tak segan silu je naik mendadak.

Tapi tiga hari lepas terkejut tau mak,sebab berat turun wehhh..61kg!!Okay itu memang dah cukup membanggakanlah sebab dh lama asyik kene kutuk je ngan En.Okay beliau memang kaki menyakat!

Dan semalam lepas je makan McD kat Jusco Bukit Raja,kami pun jenjalan la.En nampak alat penimbang yang bayar duaposen tu,dia push so timbang.Aku tahu jap g mesti kena bahan.Almaklumla baru lepas menternak lemak kat McD.Tapi,bila aku masuk duaposen tu,then diri atas menatang tu.Aku rasa nak menangis weh.Sebab berat aku 57kg:))))WTH la kan?haha.

Okay aku tak tahu dari segi ape yang buat berkesan berat turun dan makin turun,ni antara aktivi dan makanan aku sepanjang lepas sebulan tu :
  • Sejak masuk keje baru,ofis takde lift.So kena turun naik tangga selalu.Boleh kata ade la 20 round aku turun naik tangga,sebab pintu pagar bawah dikunci utk mengelakkan kes pecah masuk ofis.So kalau ade supplier datang aku kena la terkedek2 turun bukak kunci.Bila dorang dah nak balik,aku jugak la yang terkedek2 turun nak bukakkan kunci.Penat weh!
  • Sejak seminggu lalu,aku dah rajin nak menelan air putih.Sehari mesti habis sebotol 1.5L.So aku jadi jarang lapar,kenyang je manjang.Makan pun sikit2 je.
  • Sejak aku ambil supplimet BWHITE hari tu,hari hari boleh dikatakan akan membuang.
  • Breakfast aku dalam kereta je,aku akan makan roti 60sen tu dengan air Milo kotak/Yogurt Bliss/Susu Low Fat/Teh o bekal dari rumah.Jimat tau:)
Okay aku nak try mantain lagi.Target adalah paling kurang 49kg!:)

p/s :lepas aku timbang,ade lebih lagi duaposen kat tangan En,dia pun nak jugak merasa naik menatang tu.So after timbang.Ehem2,time dia pulak kena bahan dengan aku.Hahaha.Terus main badminton dengan semangatnye beliau semalam.Hehehe

0 comments: