Usaha Tangga Kejayaan

Friday, December 28, 2012
Salam,

Ramai yang bertanyakan, Jual Shaklee ni ada untung ke? Market flow bagaimana? Keuntungan banyak ke tidak? Ramai dah yang jadi agent, takde pesaing ke?

Begini lah, Saya pegang kepada matlamat, Usaha itu tangga kejayaan. Nampak klishe kan? Tapi itulah hakikatnya. Kita bukan budak sekolah rendah yang dimomokkan dengan ayat ini di dinding-dinding sekolah tanpa faham apa maksudnya. Ia sesuatu yang mudah, USAHA, DOA, TAWAKAL :)

Doa pada siapa? Pada Allah sudah pasti. Usaha untuk apa? Untuk kejayaan yang kita inginkan sebenarnya. Tawakal bagai menunggu buah tak gugur? Allah itu lebih tahu. Selayaknya ke dengan USAHA dan DOA kita untuk menerima ganjaran dari Dia? :)

Bagi Saya sendiri yang baru berjinak. Alhamdulillah berkat doa, usaha dan tawakal saya, saya dah dapat hasilnya :) Yang penting dalam meniaga kena jujur, jangan tipu. Kita beri makan pada anak- anak dan diri sendiri. Pastikan halal :)

Berpusu-pusu orang bertanyakan hal yang sama, sebab saya nampak sibuk post di wall, post di fanpage berkenaan produk yang saya jual, macam takde sambutan sampai hari-hari kena promote. Salah tu, itulah usaha saya sebenarnya :) Dengan cara itu saya mempromosikan diri sebagai penjual kepada umum :) Usaha tu!

Jadi pada sesiapa yang mahu sekurang-kurangnya bergerak sedikit dari keselesaan sekarang, majukan selangkah dua dalam perniagaan. Kerana dengan perniagaan itu adalah 9/10 dari punca rezeki.

Mari hubungi saya :)
Syma Kamal
017-2055664-SMS/WhatsApp/Call
atau email norhaikal89@gmail.com

FB fanpage saya
Kedai Kesihatan & Kecantikan SK

0 comments: