Entry rawak : # 1 Tips Untuk Berjaya

Tuesday, April 26, 2011
ini entry positifkan diri sendiri,
agak bosan utk dibaca,sila tekan alt+f4 utk keluar sebelum menyesal.

takde ape yang menarik sangat pun
cuma aku ada satu akal baru

"bertemanlah dengan orang orang yang berjaya jika mahu berjaya"

betul tak?terpulang pada diri sendiri

kita selalu menyalahkan takdir/orang lain/tuhan
kalau kita selalu ditimpa bala/sakit/kemiskinan
tapi kalau kita positif kan balik diri dengan berkata

"jadikanlah aku orang yang positif,produktif dan succes pada esok hari"
sebelum tido,semua kisah salah menyalahkan ni takkan wujud.sebab kita dah positf.
dari menyalahkan orang lain
kita mula berbalik kepada menyalahkan diri sendiri.
misalnya
"kenapalah aku tak lebih rajin/kenapa tak solat sampai ditimpa musibah aka kifarah/sebab aku tak pandai jimat sebab tulah miskin"

hari hari aku belajar positif kan diri
cthnye macam
"mungkin tade rezeki kat sana,sebab tu semua permohonan ditolak"
kisah sebenar?maaf, ini rasia utk menyelamatkan rezeki diri sendiri.lallala

tapi bila fikir2 semula atau kata lain mencaci maki diri semula.
semuanya salah sendiri
tak salah untuk berjaya,cuma kene rajin,bukan rajin kipas,tapi RAJIN!
dan yang penting

"Berkawanlah dengan orang orang yang berjaya untuk jadi orang yang berjaya"

tapi tak salah la kawan dengan orang yang biase biase atau pun "L",jangan pulak nak rapat dengan manusia2 yang A je,yang Z korang ludah tepi.itu bullshit.

cuma aku kata kalau nak berjaya,
kene ade extra kawan2 yang berjaya.

insyaAllah
bye:)

0 comments: