SEBAT

Friday, May 20, 2011
Kali ni entry marah2,kalau anda dalam mood swing2 hepy hepy sila tinggalkan blog ini.

Dari dulu korang semua tahu aku paling benci orang cakap belakang pasal mak.
Ok ni bukan pasal nak aibkan balik ahli kuarga sendiri,tapi kau tahu tak kau ni lebih talam dari yang korang anggap aku?hidup sebumbung,hipokrit sesama sendiri,tepuk tangan sama2 kata semua salah mak.Eh kamon lah.Kau penah ngate die,die penah ngate kau.Sekarang kau nak kate die lebih memahami situasi kau?Fak.

Wei,even aku jauh dari mak,aku jarang jumpa abah.Dioranglah tempat aku mengadu tentang sesuatu keputusan.Utama aku Mak,kemudian Abah.Korang?

Jangan cakap aku tak kenal mak,dari kecik,ok dari dalam perut lagi aku dengan mak,sampai sekarang pun aku masih merengek dengan mak,sebising bising mulut mak,itulah penghibur hati kita sekarang ni.Esok lusa kalau kau sedar yang bising tu dah takde,tak payah nak bazir air mata.Korang cakap pasal situasi?ok,korang try jadi mak nanti,korang cuba la rasa situasi yang korang letakkan mak sekarang ni.Fair enough.Tuhan bayar cash.

Ok aku jauh,aku tak nampak.Tapi aku tahu.Orang bodoh je reti duduk diam bila orang lain burukkan mak sendiri.Kau tahu tak setitik air mata ibu tu apa penyudahnya?Fikir.

Aku cakap bukan ikut sedap hati,aku cakap ikut ape yang aku nampak.Bakal laki kau pun tak cukup makan untuk diri sendiri,kau pun lagi takde keje,tuhan tu maha mengetahui,maha adil.
Adil kan dia bagi korang ruang lagi untuk timbal balik keputusan korang?sebab Dia tahu takat mana yang korang mampu.Fikirlah.Kenapa tak jauh dalam buat keputusan?

Kau ckp pasal kerjaya.Berapa banyak peluang yang aku bagi.Untuk kau lebih dari orang,kau buang.Sekarang?

OK,kalau aku cakap lebih2 silap hari bulan boleh bergaduh,tapi jangan jadi bodoh.Itu Mak,takde mak takde kau.Jangan jadi Bingai.

Aku mengaku aku bukan anak yang baik pun.Tapi paling tak,aku tahu,marah dia bersebab,takde bodoh aku nak tunding balik kat mak.


Fikir.Sebab esok lusa InsyaAllah korang akan jadi mak jugak.

0 comments: