sang hati

Tuesday, June 2, 2009
masihkah hati ini bercakap benar..
adakah hati atau syaitan..
hati mengatakan sesuatu..
membisikkan sesuatu..
namun hati juga menerima sesuatu..
aku jadi pusing..
aku jadi bingung..
adakah itu kamu sang hati yang benar atau sang hati yang hitam..
pernah kau memberiku kebenaran..
namun tidak pula kau memberi aku penipuan..
tapi aku masih lagi sangsi..
hatikah itu yg berkata benar..
syaitan sememangnya menipu..
terdetik kata hati..
aku akui..
terbisik sesuatu aku akui juga..
benarkah kata2 itu?
fitnah kah aku bila mengikut telunjuk hati yg xtahu sang siapakah dia..
aku mahu mencari..
tapi takut jika hatiku menipu..
hatikah itu atau syaitan?
atau hasutan?
atau penipuan hati kamu sendiri?
membaling pula aku pada si syaitan bila ternyata aku xmahu mengikut kata hati..
sang hati o sang syaitan??

0 comments: